۰

بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان تا سه سال آینده

فرماندار چابهار گفت: تا سه سال آینده راه آهن چابهار -زاهدان به بهره برداری می رسد و تاکنون هزار میلیارد تومان از مجموع چهار میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده در این طرح پرداخت شده است.
بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان تا سه سال آینده
غلامرضا مجیدی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: ساخت طرح بزرگ عمرانی راه آهن چابهار- زاهدان به طول 610 کیلومتر در هشت قطعه از سال 92 آغاز شده است و عملیات اجرایی و زیرسازی آن هنوز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه براساس پیش بینی ها بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای این طرح هزینه می شود، افزود: با تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان طی سه سال آینده ترانزیت کالا از بندرچابهار به شهرهای داخلی کشور رونق می یابد همچنین انتقال کالا از بندر مذکور به افغانستان به عنوان مسیر ترانزیتی-تجاری تسهیل خواهد شد.
مجیدی با اشاره به تنها بندر اقیانوسی کشور ادامه داد: چابهار یکی از بهترین نقاط ایران و جهان برای صادرات و واردات کالاست و نقش مهمی در توسعه محور شرق دارد به طوری که با وجود بندر و منطقه آزاد، ظرفیت های تجاری توسعه می یابد.
فرماندار چابهار تشریح کرد: طرح راه آهن چابهار- زاهدان با بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی در بحث اشتغالزایی بیش از دو هزار نفر از افراد بومی و محرومیت زدایی نیز نقش بسزایی داشته است.
وی با اشاره به تاثیر راه آهن بر پتروشیمی بندر چابهار خاطرنشان کرد: خط ریلی چابهار - زاهدان در انتقال محصولات پتروشیمی، حمل کالا به افغانستان و آسیای میانه و کالاهای اساسی نقش بسزایی دارد و می توان حجم بالای کالا را در زمان کم و هزینه اندک جابجا کرد.
​مجیدی تاکید کرد: تکمیل پروژهای بزرگی همچون راه آهن، لوله کشی گاز، پتروشیمی و فولاد می تواند اشتغالزایی قابل ملاحظه ای را برای بومیان منطقه ایجاد کند علاوه بر این تاثیر شکرفی در اقتصاد جنوب شرق کشور خواهد داشت.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 451797
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *