۰

پروژه راه آهن چابهار- زاهدان - مشهد بايد سبب رونق منطقه شود

مديركل دفتر سرمايه گذاري و اقتصاد حمل و نقل راه آهن ج.ا.ا گفت: پروژه راه آهن چابهار به زاهدان- مشهد بايد از حالت طرح و اجرا در بيايد و بايد مسير را به سمتي ببريم كه سبب رونق منطقه شود.
پروژه راه آهن چابهار- زاهدان - مشهد بايد سبب رونق منطقه شود
به گزارش چهاربهاران، بهيار صنوبري در جلسه ميز سرمايه گذاري ريلي استان كه در سالن جلسات حوزه معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري برگزار شد، اظهار کرد: در راه آهن بهترين شيوه حمل نقل به صورت ارزان و ايمن خدمات ارائه مي شود و در هنگام ارائه منطقه هدف ظرفيتي براي شناساندن خود در سطوح مختلف پيدا مي كند.
وي افزود: بايد به سمتي برويم كه فضايي كه براي راه آهن زاهدان- كرمان پيش آمد براي راه آهن چابهار – زاهدان اتفاق نيافتد.
وي ادامه داد: رويكرد راه آهن جمهوري اسلامي ايران با توجه به تاثير در اقتصاد كلان، بالابردن سهم راه آهن در حمل و نقل است.
مديركل دفتر سرمايه گذاري و اقتصاد حمل و نقل راه آهن ج.ا.ا گفت: بايد درون استان پايشي صورت گيرد تا ظرفيت هاي موجود كه نياز به حمل و نقل دارند در پروژه راه آهن چابهار – زاهدان- مشهد گنجانده شود.
وي با اشاره به اينكه افرادي كه در بحث راه آهن سرمايه گذاري ميكنند بايد برايشان صرفه اقتصادي داشته باشد، اضافه كرد: پكيج هاي سرمايه گذاري راه آهن به گونه اي است كه سوق دادن بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در راه آهن را فراهم ميكند.
وي تصريح كرد: اگر تجار در خصوص ناوگان سرمايه گذاري كنند سوپسيت هاي در نظر گرفته شده تا براي آنان مقرون به صرفه باشد.
وي خاطرنشان كرد: سرمايه گذاري در راه آهن به گونه اي است، افرادي كه در راه آهن سرمايه گذاري مي كنند تا دو نسل مي توانند از آن بهره برداري كنند.
صنوبري تاكيد كرد: تقاضا دارم با همفكري اين پروژه را به سمتي هدايت كنيم تا بالاترين كارايي، بهره برداري و سبب رونق اقتصادي استان شود و در مقاطع كوتاه تر به سرانجام برسد.
وي اظهار كرد: اگر بازرگانان بارشان را از چابهار به زاهدان بياورند با حمل تركيبي از طريق ريل اين بار را منتقل مي كنيم.
وي اذعان كرد: حاظريم در كنار خطوط انبار احداث كنيم و در اختيار سرمايه گذاران قرار دهيم.
 
پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 450095
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *