۰
قائم مقام مدیرعامل و مدیراجرایی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران:

۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای انتقال گاز از ایرانشهربه چابهار/روشن شدن مشعل گاز در چابهار در بهار ۹۸

قائم مقام مدیرعامل و مدیراجرایی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران گفت: خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار با 1 هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری دولتی توسط شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران در حال اجراست و با تکمیل آن جنوب سیستان و بلوچستان متحول می شود.
ض
ض
به گزارش چهاربهاران، صفدرعلی اسدی اظهار کرد: شرکت توسعه پتروشیمی نگین مَکُّران متولی احداث شهرک پتروشیمی مکران (سومین قطب پتروشیمی ایران) که مشتری عمده گاز در بلوچستان است با وزارت نفت و شرکت ملی گاز وارد مذاکره شد و احداث خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به جنوب استان را به عهده گرفته است.
وی بیان کرد: خط لوله گاز ایرانشهر- چابهار به طول 290 کیلومتر در اسفند 95 آغاز و طبق برنامه مقرر است مشعل گاز در بهار 98 در چابهار روشن شود.
وی ادامه داد: در تیرماه سالجاری لوله گذاری 25 کیلومتر نخست این خط تکمیل شده است.
وی به کارگیری نیروهای بومی در این پروژه را از اولویت ها دانست و خاطرنشان کرد: برخی مشاغل در احداث خط لوله به قدری تخصصی است که امکان استفاده از نیروی بومی وجود ندارد.
وی گفت: با این حال هم اینک حدود 50 درصد نیروهای مشغول بکار در این طرح بومی منطقه هستند البته در کنار نیروهای ماهر افراد بومی را به عنوان دستیار قرار داده ایم تا از این طریق نیروی ماهر بومی تربیت شوند.
مدیر اجرایی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران تصریح کرد: مردم خونگرم، مرزبان و وفادار به نظام در طول مسیر احداث خط لوله از اینکه استان را در مسیر توسعه می بینند همواره کارگران و عوامل اجرایی را که گاها در دمای بیش از 50 درجه و به صورت 24 ساعته مشغول کار هستند مورد محبت قرار می دهند و به لطف الهی منطقه بسیار امن است و در این زمینه مشکلی نداشته ایم.
اسدی حجم سرمایه مورد نیاز این خط را 1100 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: در این مرحله از کار به طور متوسط روزانه بیش از 500 نفر در پروژه مشغول به کار هستند که با فعال سازی چند جبهه دیگر کار، این میزان به حدود 2 هزار نفر خواهد رسید.
وی اظهار کرد: پروژه گازرسانی به سیستان ‌وبلوچستان از طریق خط لوله هفتم سراسری طرحی بود که از مزایای خط لوله صادرات گاز به هندوستان از طریق پاکستان (خط لوله صلح) به شمار می آمد.
وی ادامه داد: این خط که با صرف هزینه هنگفت در دولت پیشین آغاز شد بر اثر لابی های منطقه ای و سنگ اندازی های برخی دولت های خارجی ناکام ماند و در نهایت خط لوله 56 اینچی صرفا گاز را به شهر ایرانشهر رساند.
وی بیان کرد: دولت یازدهم با تکمیل خط لوله گاز از ایرانشهر به سمت شمال استان گاز را به زاهدان، مرکز پهناورترین استان ایران رساند و همزمان با افتتاح خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به شمال استان توسط رییس‌جمهوری در اسفند سال گذشته(1395)، عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به جنوب استان توسط پتروشیمی مکران آغاز شد.
قائم مقام مدیرعامل و مدیراجرایی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران خاطرنشان کرد: با احداث سومین قطب پتروشیمی ایران بعد از ماهشهر و عسلویه در منطقه آزاد چابهار ونیز طرح های بزرگی همچون فولاد و نیروگاه ها در جنوب سیستان ‌و بلوچستان، لزوم احداث خط لوله از ایرانشهر به جنوب استان بیش از پیش خودنمایی می کند.
گازرسانی به سایر نقاط سیستان وبلوچستان نیز با جدیت در حال انجام است که از آن جمله رساندن گاز به چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران و سایر شهرهای همجوار نظیر نیکشهر، قصرقند، فنوج و سرباز است.
خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار 290 کیلومتر طول دارد که در 201 کیلومتر آن لوله 56 اینچ، 44 کیلومتر 44 اینچ، 25 کیلومتر 16 اینچ و 20 کیلومتر 20 اینچ استفاده می شود.
خط انتقال گاز با عنوان خط لوله هفتم صلح از عسلویه تا ایرانشهر بطول 907 کیلومتر از سال 1385 آغاز شده بود که در سال 1389 گاز به ایرانشهر رسیده است.
انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب: 424826
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *