۰
نماینده شرکت حمل و نقل راه آهن چابهار به زاهدان:

22 درصد پیشرفت فیزیکی راه آهن تا اردیبهشت امسال/ تعویق 2 ونیم ساله کار به دلیل ویوی دریا

نماینده شرکت حمل و نقل راه آهن چابهار زاهدان گفت: رقم در دسترس برای پیشرفت فیزیکی راه آهن در حدود 22 درصد و تا اردیبهشت امسال است و این بخاطر تعویق 2 و نیم ساله بخاطر ویوی دریا بود.
قق
قق
 
نوذری در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: استارت این پروژه توسط ما از ابتدای سال 92 خورد و اجرای آن در کمب چابهار با مشکل مواجه شد.
وی افزود: فرماندار، شهردار و شورای شهر چابهار ادعا کردند چون قطار از امتداد کمب که جنب دریاست گذر می کند، دید دریا را می گیرد و 2 و نیم سال جلوی پیشرفت فیزیکی پروژه گرفته شد.
نماینده شرکت ادامه داد: به همین دلیل تصمیم برآن شد تا قطار همانند مترو از زیر زمین وارد شهر شود و طرح های آن بعد از تایید وزارت کشور وارد مرحله عملیاتی خود خواهد شد.
از آنجایی که از نظر رییس جمهوری، سیستان و بلوچستان استانی است که باید از محل ترانزیت در آن شاهد یک تحول بزرگ باشیم تا منطقه دریای عمان و اقیانوس هند را نه تنها به شمال کشور که به سایر کشورهای همجوار و شمالی متصل کند لذا در این راستا بر ایجاد راه آهن و توسعه بندر چابهار تاکید کرد و از راه آهن چابهار به سمت زاهدان و فنوج و اتصال آن به راه آهن سراسری و در نهایت اتصال این راه آهن به افغانستان و آسیای مرکزی خبر داد.
وی تصریح کرد: این 22 درصد پیشرفت فیزیکی مربوط به زیر سازی یا همان آماده سازی جاده ریل می باشد و تاکنون هیچ ریل گذاری صورت نگرفته است همچنین شروع ریل گذاری از سمت زاهدان خواهد بود زیرا این عملیات با اتصال به ریل کشور استارت خواهد خورد.
راه آهن چابهار - زاهدان از چابهار آغاز شده و با عبور از شهرستان های نیکشهر، ایرانشهر و خاش به زاهدان و در نهایت ایستگاه آخر میلک متصل می شود که منجر به اتصال ریلی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه به آبهای آزاد جنوب از طریق کشورهای افغانستان و ترکمنستان خواهد شد.
 
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب: 424471
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *