۰
رییس اداره صمت چابهار خبر داد:

شناسایی 6واحد متخلفی صنفی در چابهار/ سرمایه گذاری بخش خصوصی با حمایت دولت می تواند زمینه ساز تامین کالاهای اساسی باشد

حمید رضا شایان از شناسایی و معرفی ۶ واحد صنفی متخلف شهرستان چابهار به دلیل گرانفروشی و عدم درج قیمت، ارائه و صدور فاکتور خرید به تعزیرات حکومتی خبر داد.
شناسایی 6واحد متخلفی صنفی در چابهار/ سرمایه گذاری بخش خصوصی با حمایت دولت می تواند زمینه ساز تامین کالاهای اساسی باشد
حمید رضا شایان؛ رئیس اداره صمت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: گشت مشترک نظارتی از صنوف مختلف در سطح بازار شهر چابهار با حضور نمایندگان سازمان بازرسی استان، تعزیرات حکومتی و اداره صمت شهرستان انجام شد.

وی افزود : در جریان  این گشت مشترک نظارتی، واحدهای صنفی عمده فروشی میوه و تره بار، سوله ماهی فروشان و تعدادی از فروشگاههای عرضه کننده مواد پروتئینی و قصابی مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در این بازرسی ها تعداد ۶ واحد صنفی متخلف شهرستان چابهار شناسایی شدند.

رئیس اداره صمت شهرستان چابهار ادامه داد: گرانفروشی، عدم درج قیمت و ارائه فاکتور خرید، عدم صدور فاکتور از جمله تخلفات این واحدهای صنفی بوده که تمامی پرونده های تخلف جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی گفت:  آنچه در طی این بازدیدها به عنوان موضوعات قابل طرح در ستاد تنظیم بازار مطرح گردید شامل تاکید بر ایجاد میدان تره بار علیرغم پیگیری های انجام شده در ستاد تنظیم بازار و ضرورت اقدام توسط دستگاه متولی، پیگیری جهت ایجاد سوله و سردخانه ماهی و کنترل زنجیره صید و تامین ماهی شهرستان برای جلوگیری از خروج بی رویه و بدون مجوز آبزیان از شهرستان می باشد.

شایان با اشاره به مسئله تامین گوشت سفید چابهار اذعان کرد:  پیگیری جهت افزایش تعداد مرغداری در سطح شهرستان بمنظور تامین نیاز شهروندان و نیز ایجاد کشتارگاه های کوچک مقیاس با جذب و حمایت توسط دستگاه متولی در دستور کار است تا در این زمینه دیگر دچار مشکل نشویم.

وی اظهار کرد: ایجاد واحدهای پرواربندی دام سبک و سنگین در سطح شهرستان بمنظور تامین نیاز منطقه و پیگیری فعال سازی واحدهای کشتارگاهی دام توسط دستگاه متولی با توجه به اینکه زنجیره تامین، توزیع و نظارت اساس تنظیم بازار است.

رئیس اداره صمت شهرستان چابهار در پایان خاطر نشان کرد: باید با حمایت دستگاههای دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی زمینه تامین کالاهای مختلف (دام، طیور و سایر کالاهای اساسی)  در منطقه فراهم کنیم.

وی اشاره کرد: این اقدام عامل مهمی در توسعه اشتغال پایدار و حفظ منابع و سرمایه های بومی ما می شود.
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 456682
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *