۰

تولید داخلی عامل نجات کشور از تورم/ تحریم کالای خارجی توسط مردم بزرگترین کمک به کاهش نرخ ارز

امروزه شاهد رسیدن قیمت سکه به سه میلیون تومان هستیم همچنین دلار مرز هشت هزار تومان را به خود اختصاص داده که نشان از ضعف در سیاست های اقتصادی دولت یازدهم می باشد.
تولید داخلی عامل نجات کشور از تورم/ تحریم کالای خارجی توسط مردم بزرگترین کمک به کاهش نرخ ارز
به گزارش چهاربهاران باید انگیزه مردم برای خرید کالای ایرانی افزایش یابد به طوری که سرمایه گذاران بخش خصوصی با کیفیت بخشی به تولیدات و اختصاص قیمت های مناسب زمینه را برای بازارهای تولید داخلی محیا کنند.
یکی از بزرگترین معضلاتی که امروز گریبان گیر کشور شده است تاثیر قیمت ارز به اقتصاد کشور است به طوری که وابستگی بازار ایران به کشورهای وارد کننده کالای خارجی مانع کیفیت بخشی و بالارفتن ارزش پولی ایران شده است.
رئیس اداره استاندارد چابهار در گفتگو با چهاربهاران اظهار کرد: در حال حاضر تولید ماهی تن در چابهار با وجود شرکت های کنسرو سازی به خودکفایی رسیده است و همانگونه که بررسی شده، ارسال اقلام تن ماهی با مارک های معتبر و متفاوت برای حمایت از کالای ایرانی به شهرهای مختلف ایران مداومت دارم و باید به سمت و سویی پیش رفت تا این هدف روند صعودی داشته باشد.
ناصر جدگال با اشاره به تاثیر واردات بر تورم افزود: اگر واردات کاهش یابد اقتصاد شکوفا می شود و تنها راه کاهش دادن واردات، ساخت نمونه خارجی در داخل کشور است که باعث نزول تورم و کاهش نرخ ارز خواهد شد.
وی توجه به خواسته های تولید کنندگان را از مهم ترین عوامل رغبت به سرمایه گذاری دانست و ادامه داد: اگر پرداخت تسهیلات کم درصد، کاهش تعرفه آب و برق به کارگاههای صنعتی و کارخانجات داخلی داده شود مطمئنا شکوفایی در امر تولید پدیدار می شود که متاسفانه به این مرحله نرسیده ایم.
یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی چابهار به چهاربهاران گفت: برای ثبت و ساخت شرکت تولیدی به منطقه آزاد چابهار مراجعه کردم ولی متاسفانه تسهیلات ۱۸ درصد بعد از معرفی به بانک پرداخت می شود و ریسک سرمایه گذاری برای کارخانه زیاد است.
علی میر با اشاره به عدم تخصیص تسهیلات کم درصد توسط دولت افزود: بسیاری از سرمایه داران در کشور با سود ربایی درآمد زایی می کنند که بزرگترین دلیلش نبود پشتوانه مالی دولتی در اجرای کار است لذا وجود تحریم ها افزایش نرخ ارز و طلا یکی دیگر از فاکتورهای عدم اطمینان سرمایه گذاران برای ورود به تولید داخلی می باشد.
​خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 451672
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *