۰

بررسی پیش نویس پروتکل اجرایی موافقتنامه چابهار در نشست سه جانبه ایران، هند و افغانستان

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نشست کمیته پیگیری موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه، ایران، هند و افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار با هدف تدوین و بررسی متن پروتکل اجرایی برگزار شد.
بررسی پیش نویس پروتکل اجرایی موافقتنامه چابهار در نشست سه جانبه ایران، هند و افغانستان
حسین شهدادی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: در نشست کمیته پیگیری موافقتنامه چابهار با حضور کشورهای هند و افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار مقرر شد متن پروتکل اجرایی سازی موافقتنامه چابهار تدوین شود.
وی با اشاره به رایزنی در دو بخش فنی و تخصصی افزود: براساس دستور کار اجلاس؛ ضمن اینکه پیش نویس پروتکل اجرایی سازی موافقتنامه چابهار بررسی خواهد شد، جمع متن نهایی توسط کمیته مذکور تنظیم می شود.
معاون بندری و اقتصادی اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: نمایندگان دو کشور هند و افغانستان ار زیرساختها، تجهیزات و اسکله های بندر شهید بهشتی چابهار بازدید تا ظرفیت های عمومی و تخصصی کنونی مورد بررسی قرار گیرد.
وی اجرای چنین نشست هایی را مهم عنوان و تاکید کرد: هندوستان با توجه به مبادلات تجاری با افغانستان می تواند از طریق بندر چابهار بهترین ارتباط تجاری را با همتای تجاری خود داشته باشد.
شهدادی در پایان خاطرنشان کرد: با تکمیل راه آهن چابهار زاهدان تحولی شگرف در جنوب شرق کشور رقم خواهد خورد و علاوه بر مبادلات بین المللی می توان در ترانزیت بومی پیشرفت کرد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 452650
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *