۰
رئیس شورای شهرستان چابهار خبر داد؛

توسعه شبکه آب شیرین کن کنارک تنها راه حل قطعی معضل آب شرب و کشاورزی چابهار

رئیس شورای شهرستان چابهار گفت: وزارت نیرو باید تشنگی مردم چابهار را باور و به سرمایه گذاران در جهت توسعه شبکه آب شیرین کن در کنارک و چابهار تضمین خرید دهد.
توسعه شبکه آب شیرین کن کنارک تنها راه حل قطعی معضل آب شرب و کشاورزی چابهار
معین الدین سعیدی در گفتگو با چهاربهاران اظهار کرد: همانگونه که در بودجه سال ۹۶ و ۹۷ مبلغ ۸۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به آبرسانی دشت سیستان اختصاص پیدا کرد می بایست در جنوب استان در حد متناسب در حوزه آب شیرین کن ها با استفاده از تکنولوژی های جدید مشکل کمبود آب چابهار و کنارک حل شود.
وی استفاده از آب پشت سد های چابهار را برای مصارف صنعتی غیرمجاز دانست و افزود: اگر آب سدزیردان و پیشین تنها برای آب شرب، کشاورزی و زیست محیطی استفاده شود قابل قبول است در غیر اینصورت اگر این آب به شهر آورده شود باهوکلات دشتیاری نابود خواهد شد.
وی گیر کار عدم توسعه آب شیرین کن های مجاور دریای عمان را شرکت مهندسی آب و فاضلاب وزارت نیرو دانست و ادامه داد: بحران آب در کل کشور وجود دارد ولی شاخص ۲۱ درصدی در چابهار فاجعه است یعنی ۷۹ درصد مردم به صورت سقایی آب رسانی می شوند و این در حالی ست که مطالبات هشت میلیاردی پیمانکاران و تانکرداران پرداخت نشده است.
وی با اشاره به خشک شدن هوتک روستایی در برخی نقاط چابهار تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم چابهار با هوتک روستایی گودال های که آب در آن جمع شده و حتی محل شیوع برخی بیماری ها می باشد آبرسانی می شوند که باید اقدامی ویژه از سوی مقامات کشوری در این خصوص اجرا شود.
رئیس شورای شهرستان چابهار در پایان خاطرنشان کرد: با تکمیل خط لوله ۱۴ کیلومتری از زیردان به پیرسهراب مجتمع های بزرگ تلنگ و پلان هم آبرسانی خواهند شد همچنین مجتمع های پایین دست سد پیشین ۲۰۷ روستا شبکه خط انتقال آبرسانی ندارند که با تکمیل ۴۳ کیلومتر خط لوله پیشین به شیرگواز می توان بخش ابتدایی از مشکلات بحران آب را حل کرد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 452214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *