۰
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار:

مسئولین کشوری باید مشکلات کمبود آب شرب چابهار را حل کنند

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار گفت : مسئولین استانی و کشوری باید مشکلات عدیده و چندین دهه جیره بندی و کمبود آب شرب بهداشتی در چابهار را به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران مرتفع کنند تا مردم از نعمت آب سالم و بهداشتی در طول شبانه روز بهره مند شوند.
مسئولین کشوری باید مشکلات کمبود آب شرب چابهار را حل کنند
معین الدین سعیدی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: مردم چابهار با وجودی که در ساحل آب های اقیانوسی قرار دارند اما هر هفته تنها یک تا دو روز در شهر و در روستاها با تانکر به صورت سیار آبرسانی می شوند.
وی با اشاره به مشکلات چابهار افزود : چابهار علی رغم موقعیت مناسب و اتصال به آب های اقیانوسی با مشکلات زیادی در زمینه برق، آب، راه، بهداشت، آموزش و مدرسه مواجه است به طوری که از نظر شاخص های توسعه انسانی رتبه آخر استانی و کشوری را دار می باشد.
سعیدی تصریح کرد: متاسفانه بعد از گذشت سال ها توجهی به زیرساخت های مرز رسمی ریمدان نشده است و اراضی آن متعلق به منطقه حفاظت شده گاندو می باشد و مردم حق استفاده از مزیت های مرز را ندارند.
وی ادامه داد: شهرستان چابهار از نظر نرخ بیسوادی رتبه 15 در استان سیستان وبلوچستان را دارد و طبق آمار بیش از 74 هزار نفر در این منطقه از نعمت سواد بی بهره اند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار تشریح کرد: مردم چابهار از نگاه مثبت مقام معظم رهبری تشکر ویژه دارند و از آن مقام محترم تقاضای رسیدگی به مشکلات و رفع محرومیت های چابهار را دارند.
​وی خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون نفر خارج از شهر چابهار دسترسی به بیمارستان خارج از شهر ندارند و ناچار به بیمارستان 150 تخت خوابی داخل شهر مراجعه می کنند لذا پروژه بیمارستان 540 تخت خوابی نیازمند قرار گرفتن در حالت اجرایی فوری می باشد تا بتوان مشکلات درمانی منطقه را به حداقل رساند.
انتهای پیام/ک
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 450658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *