۰
رئیس دیوان محاسبات کشور:

چابهار جایگاه واقعی خود را در سطح ملی و بین المللی پیدا نکرده است

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: چابهار به عنوان شهر ساحلی و تنها بندر اقیانوسی کشور در وحله اول بسیار پر رونق و در حال پیشرفت متصور می شود در صورتی که این چنین نیست.
چابهار جایگاه واقعی خود را در سطح ملی و بین المللی پیدا نکرده است

به گزارش چهاربهاران عادل آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری چابهار اظهار کرد: طرح توسعه سواحل مکران سرمایه گذاری ایمن برای رونق اقتصادی دولت و ملت خواهد بود و هر نوع هزینه در این مناطق سودآور می باشد.
وی با اشاره به کمبود بودجه دولتی برای سرمایه گذاری و هزینه در بخش های مورد نیاز کشور من جمله لایروبی بریس چابهار ادامه داد: پرونده های تخلفاتی در امور مستشاری در برخی دستگاه های کشور وجود دارد به طوری که وقتی بودجه ای برای یک طرح تصویب می شود برای مصوبات دیگر هزینه می شود و طرح مورد نظر به بهره برداری نمی رسد.
آذر تصویب بودجه برای لایروبی ساحل بریس را نمونه ای از هزینه شدن منابع مالی آن در نیازهای دیگر عنوان و تصریح کرد: تخلفات در این قبیل زمینه ها به کمبود بودجه دولتی بر می گردد که کل کشور را در بر گرفته است ولی وجود مشکلات چابهار در زمینه آب، برق، تلفن و اینترنت و بهداشت هیچ توجیهی ندارد و باید مردم این منطقه از حداقل امکانات بهره مند باشند.
وی با بیان اینکه میزان اعتبارات پیش بینی شده برروی کاغذ با اعتبارات تخصیص یافته برای طرح های مختلف تفاوت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: علت عدم اجرا و بهره برداری طرح های مختلف تخصیص ناچیز اعتبارات است که باید دلایل این امر بررسی شود هزاران نفر از مردم چابهار در حاشیه شهر بدون امکانات آب، برق، فضاهای آموزشی و بهداشتی زندگی می کنند که در باورم نمی گنجید چابهار همچنین نقطه ای داشته باشد.
آذر تصریح کرد: به عنوان یک مسئول کشوری تصور و نگاهم به چابهار خیلی متفاوت بود و فکر می کردم این منطقه یک کارگاه بزرگ است که پروژه های مختلف در حال اجرا هستند و مردم آن بدون هیچ مشکلات در کارهای مختلف مشغول کار می باشند. 
وی به بازدید خود از طرح های مختلف نظیر بنادرشهید بهشتی و شهید کلانتری، مجتمع پتروشیمی، بنادر صیادی رمین، بریس و پسابندر، طرح پرورش میگو گواتر و رودیک، نوار ساحلی و مناطق گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: صیادان سالها در انتظار لایروبی بنادر صیادی گل گرفته هستند و اعتباری برای آن تخصیص پیدا نمی کند همچنین بیکاری در چابهار یکی از مشکلات مهم است و طرح های مختلف شیلاتی، خدماتی و صنعتی نتوانسته اند مشکلات بیکاری را حل کنند.
رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: دیوان محاسبات کار نظارت بر عملکرد مسئولان دولتی کشور و حسابرسی و تفریغ بودجه کل کشور را بر عهده دارد و قطعا عدم تخصیص به موقع اعتبارات به چابهار را شخصا پیگیری می کنم تا به نتیجه مطلوب برسد همچنین نمایندگان مردم، مسئولان محلی، شوراهای اسلامی و فعالان اجتماعی و فرهنگی باید پیگیری لازم برای حل مشکلات را انجام دهند.
آذر اذعان کرد: یکی از اهداف سفر به چابهار پیگیری پیشرفت فیزیکی طرح های عمرانی و اشتغالزایی سواحل مکران است تا از نزدیک با مسائل و مشکلات پیش رو آشنا و برای رفع مشکلات تلاش و کوشش کنیم.
آذر انحرافات در بودجه را از مشکلات و تخلفات مهم در کشور عنوان و تاکید کرد: بارها بودجه اختصاص پیدا کرده ولی در طرح مورد نظر هزینه نشده است همچنین مسائل و مشکلات عدم تخصیص به موقع اعتبارات و کندی پیشرفت فیزیکی طرح ها به مسئولان ارشد کشوری گزارش می شود تا به نتیجه مثبت و مطلوب برسد.
​انتهای پیام/ک
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 450997
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *