۰

آموزش‌های خود مراقبتی به دانش آموزان و والدین می‌تواند در بهبود روابط والدین با فرزندان مثمر ثمر باشد

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: کودکان ونوجوانان به دلیل شرایط حساس سنی، امروزه به مراتب بیشتراز گذشته دچار تعارض و فشار و در معرض خطر هستند و آموزش‌های خود مراقبتی به دانش آموزان و والدین می‌تواند در بهبود روابط والدین با فرزندان مثمر ثمر باشد.
189
189
به گزارش چهاربهاران، معصومه هادی گفت: در راستای تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه سیستان نشست تخصصی بررسی دستاوردهای آموزش مهارت‌ها در تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه سیستان برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه کیفیت آموزش مهارت مدیریت عواطف وهیجانات وشیوه کنترل آن در نوجوانان و روش‌های عملی آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش آموزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین به ابعاد مختلف مهارت خود مراقبتی و تاب آوری  و مداخله وپیشگیری از خودکشی  به تفضیل پرداخته شد.
معصومه هادی گفت: کودکان و نوجوانان به دلیل شرایط حساس سنی –شکاف نسلی وتفاوت نظرشان  با والدین - امروزه به مراتب بیشتر از گذشته دچار تعارض و فشار و در معرض خطر هستند و آموزش‌های خود مراقبتی به دانش آموزان و والدین شان  می‌تواند در بهبود روابط والدین با فرزندان مثمر ثمر باشد.
وی خاطرنشان کرد: خود مراقبتی رفتاری است داوطلبانه و فعالیتی آموخته شده –حق و مسئولیتی همگانی برای حفظ سلامت خود و نزدیکان و اطرافیان که در این زمینه آموزش‌های تاب آورانه نیز مکمل آن خواهد بود زیرا تاب آوری  مهارتی است که فرد را قادر می‌سازد ظرفیت بازگشت از دشواری پایدار وادامه دار و توانایی ترمیم خویشتن را داشته باشد و این ظرفیت انسان باعث می‌شود او پیروزمندانه بتواند از رویدادهای ناگوار زندگی بگذرد و برخلاف قرار گرفت در معرض تنش‌های شدید شایستگی اجتماعی-تحصیلی و شغلی خود را ارتقا دهد.
يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 424304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *