۰
مدیر غذا، دارو و سلامت سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد؛

اجرای طرح خطرسنجی بیماری‌های غیر واگیردار در چابهار

مدیر غذا، دارو و سلامت سازمان منطقه آزاد چابهار، گفت: طرح خطر سنجی بیماری‌های غیر واگیر (سکته قلبی، عروقی) با مشارکت و همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار انجام شد.
اجرای طرح خطرسنجی بیماری‌های غیر واگیردار در چابهار
به گزارش چهاربهاران، سعید علی بزرگ‌زاده اظهار کرد: با خطرسنجی امکان ابتلا فرد به بیماری در 10 سال آینده را می توان ارزیابی و مشخص کرد چنانچه نیاز به مداخله پزشک داشته باشد، اقدامات صورت گیرد.

وی علت اصلی افزایش بیماری و ایجاد ناتوانی در جامعه را از شاخصه های اصلی مرگ و میر در کشور ایران دانست و افزود: بیماری قلبی وعروقی،تصادف و سرطان از جمله بیماری هایی است که بیشتر سبب مرگ و میر در جامعه می شود و این طرح به مدت سه روز در پایگاه مستقر در مکان مدیریت غذا، دارو و سلامت سازمان منطقه آزاد چابهار انجام شد.

 مدیر غذا، دارو و سلامت سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: چهار بیماری سکته قلبی و مغزی، سرطان های شایع و سرطان روده بزرگ، به همراه چهارعامل کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات و الکل، مهم ترین دلایل مرگ و میر ناشی از بیماری ‌های غیر واگیر هستند.

به گفته وی؛ در فاز اول این طرح نمونه خون حدود یکصد نفر از همکاران سازمان جهت بررسی چربی و قند خون انجام شد.
 
بزرگ‌زاده بیان کرد: آزمایش های قند خون، چربی خون و سنجش فشارخون، وزن و BMI، به صورت رایگان و ثبت آنها در رایانه از جمله خدماتی که توسط مراقبان سلامت انجام می شود.

وی گفت: فاز دوم طرح با مشارکت شبکه بهداشت و درمان در هفته‌های آتی شامل غربالگری و انجام معاینه بالینی و بررسی نتایج آزمایش همکاران مراجعه‌کننده انجام خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج به‌دست‌آمده کارت خطر سنجی در اختیار همکاران است و در صورت نیاز تا بهبود کامل تحت کنترل مرکز خدمات جامع سلامت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ا.ف
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 450558
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *