۰

افزایش روند ماهی گیری با روش لانگ لاین در بندر کنارک

سرپرست فرمانداری کنارک گفت: صید لانگ لاین زمینه ساز مصرف تازه خوری ماهی در بسیاری از کشورها شده و ماهی صید شده با این روش با قیمت بالایی خریداری و عرضه می شود.
افزایش روند ماهی گیری با روش لانگ لاین در بندر کنارک
به گزارش چهاربهاران ابابکر بلوچ در بازدید از اسکله صیاد در بندر کنارک اظهار کرد: نظارت بر صید نوین لانگ لاین(صید با قلاب )در آب های ساحلی بسیار اهمیت دارد و افزایش چنین روش هایی در زنده نگه داری و فروش با کیفیت ماهی بسیار موثر است.
وی صرفه اقتصادی در این روش را مفید دانست و افزود: صید با قلاب از سیاستها و روشهای مورد حمایت و استقبال سازمان شیلات ایران است که در این روش صید ماهی بصورت انتخابی انجام و پس از انجام خون گیری و سردسازی در شناور با بالاترین کیفیت به ساحل انتقال می یابد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کنارک ادامه داد: این عامل زمینه ساز مصرف تازه خوری ماهی در بسیاری از کشورها شده و این نوع ماهی با قیمت بالایی خریداری و عرضه می شود.
وی با بیان اینکه دوره های آموزشی برای صیادان در این روش در نظر گرفته شده است تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده در چند سال اخیر توسط سازمان شیلات ایران و برگزاری کارگاه های آموزشی صید با قلاب و با بهره گیری از تجارب معتمدین و مروجین جامعه صیادی و بازدید منظم کارشناسان اداره کل شیلات گام های مهمی برای ترویج این روش صید برداشته شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت ماهی در جنوب سیستان و بلوچستان بسیار پر رونق است به طوری که چابهار و کنارک رتبه برتر صید کشور را به خود اختصاص داده اند و صیادان باید همه روش های ماهی گیری را آموخته باشند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۲۱
کد مطلب: 452767
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *