۰
فرماندار شهرستان دشتیاری؛

بازسازی زیرساخت های مناطق سیل زده در گروی تامین اعتبار است

فرماندار شهرستان دشتیاری گفت: در سیل اخیر صدمات زیادی به زیرساخت های منطقه زده شده که جهت جبران آن نیازمند اعتبار لازم می باشیم.
بازسازی زیرساخت های مناطق سیل زده در گروی تامین اعتبار است
محمدعلی رافت در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: در سیل اخیر دشتیاری اقدامات متعددی انجام شده است که این اقدامات شامل بازگشایی محور های اصلی و فرعی در ساعات و روزهای اولیه سیل است که تا کنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برقراری برق کلیه شهرستان در ۱۲ ساعت ابتدایی سیل انجام گرفته تصریج کرد:. ترمیم بندسارها در حین و بعد از بارشها و آماده باش اکیپ های اورژانس و شناسایی بیماران اورژانسی و هم چنین آماده باش تیم زایمان و انجام دو زایمان در محل به دلیل انسداد راه ها نیز صورت گرفته است،

فرماندار شهرستان دشتیاری با اشاره به اینکه اقلام کمکی و مایحتاج اولیه برای روستاهای محاصره در سیل و سیلزده تامین شده خاطرنشان کرد: تامین کف کش های مورد نیاز برای تخلیه اب های سطح معابر ، مدارس و … صورت گرفته ومدارس سیل زده سطح شهرستان به همت دانش آموزان و گروه های جهادی در قالب طرح شهید عجمیان انجام شده است.

وی با بیان اینکه سیل بند حفاظتی شهر نگور نیز ترمیم شده است گفت: در خصوص جاده ها حدود ۳۰ کیلومتر تخریب و نشست جاده های اصلی سطح شهرستان را داشتیم و  ۱۱۱ کیلومتر تحریب جاده های فرعی و شامل آب بردگی اسفالت ها و زیرسازی ها و حاشیه پل ها بوده وهمچنین ۱۴۰کیلومتر تخریب راه های روستایی در سطح شهرستان  شامل اسفالت، شوسه و خاکی و  به پل های محور های اصلی و فرعی شهرستان نیز خساراتی وارد شده است. 

رافت با اشاره به اینکه بنیاد مسکن اقدام به احداث منازل مسکونی کرده است تصریح کرد: تعدادی از سیل زدگان که خانه هایشان ترک برداشته و نیاز به ترمیم دارد و یا خانه های کپری بوده است شناسایی و در چادرها به صورت موقت اسکان داده شده اند.


فرماندار دشتیاری در خصوص کمک های مردمی اظهار کرد: کمک هایی از قبیل اقلام خوراکی و مصرفی مورد نیاز نمی باشد کمک های مورد نیاز برای مردم شامل ماشین آلات عمرانی و ساختمانی برای احداث مجدد بند سار های کشاورزی با توجه به تخریب کامل زمین های کشاورزی و مصالح ساختمانی برای تعمیر و ترمیم منازل مسکونی،آسفالت و قیر برای ترمیم آسفالت معابر روستایی و همچنین ماشین آلات راه سازی برای ترمیم راه ها در سطح شهرستان مورد نیاز می باشد.

رأفت تصریح کرد: برنامه ریزی هایی برای مقابله با سیل صورت گرفته و اقدامات حساس باید صورت گیرد که نیازمند اعتبار می باشد از جمله این اقدامات شامل شناسایی بندسارهای کشاورزی حفاظتی و ابخیزداری و شناسایی محل تای مناسب برا احداث هوتگ ها و چاه نیمه ها  و شناسایی نقاط مورد نیاز برای آبنماها  می باشد.

وی بیان کرد :احداث پل ها در سطح شهرستان از جمله باهوکلات، کلانی ، دور ، بین کهنانی کش و گرم بیت و احداث مراکز خدماتی از جمله اورژانس ، راهدار خانه ، بیمارستان ، اتش نشانی ، هلال احمر در سطح شهرستان و ایجاد مخازن در سطح روستاهای شهرستان باید در دستور کار قرار بگیرد و اعتبارش تامین شود.

انتهای خبر/
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 458167
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *