۰
امام جمعه اهلسنت نگور:

حمایت ایران از لبنان و یمن به فرانسه مربوط نیست/ایران در رابطه با موشک بالستیک با هیچ کشوری مذاکره نمی کند

امام جمعه اهلسنت شهر نگور گفت: سخنان وزیر خارجه فرانسه در خصوص مذاکره برای موشک بالستیک پذیرفتنی نیست مگر خودشان که بمب اتم دارند از داشته های خود کاسته و یا این سلاح بسیار خطرناک کشتار جمعی بشر را معدوم ساخته اند.
حمایت ایران از لبنان و یمن به فرانسه مربوط نیست/ایران در رابطه با موشک بالستیک با هیچ کشوری مذاکره نمی کند
مولوی عبدالرحمن عارفی در جواب به سخنان ژان ایو لوردیان به مذاکره برای کاهش موشک های بالستیک ایران در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: برجام باعث شده تا کشورهایی نظیر فرانسه، آمریکا و انگلیس به خود اجازه دهند و در زمینه قدرت های نظامی ایران اظهار نظر کنند ولی جناب ظریف باید جواب چنین خواسته هایی با قدرت بدهد و از مذاکره در مورد موشک های بالستیک به شدت پرهیز و خودداری کند.
​وی چنین مذاکراتی را همچون گول زدن« قدرتت را به من بده تا با تو دوست شوم» دانست و افزود: اگر حمایت ما از لبنان و یمن به ذائقه کشورهای خارجی خوش نمی آید دلیل بر این نیست که به میل دلشان رفتار کنیم ولو اینکه دولت تدبیر و امید توافقنامه برجام را امضا کرده است؛ ما هیچ گاه منافع ملی و امنیتی خود را با مذاکره در خصوص موشک بالستیک به خطر نخواهیم انداخت.
​مولوی عارفی ضمن اظهارات وزیر خارجه فرانسه برای ممانعت ایران از دستیابی به سلاح اتمی تصریح کرد: اگر وزیر امور خارجه این هم پیمان آمریکایی فکر میکند برجام ایران را از دستیابی به سلاح اتمی بازداشته است بداند سخت در اشتباه است، ایران از اول هم به دنبال سلاح اتمی نبوده و شما ها باید جوابگو باشید چرا چنین سلاح خطرناکی ساخته اید، ایران کشوری صلح طلب و دافع حقوق بشر در دنیا می باشد.
​وی با اشاره به مواضع وزیر امور خارجه ایران عنوان کرد: محمد جواد ظریف باید مواضع روشنی و قاطعانه به گستاخی ها وزیر خارجه فرانسه بگیرد و جواب معقولانه خود را در خصوص اظهارات تهمت آمیز به ایران بدهد.
​امام جمعه اهل سنت نگور خاطرنشان کرد: ایران همواره مدافع کشورهای مظلوم مانند فلسطین، یمن، لبنان، سوریه و عراق می باشد و به دلیل قدرتی که امروز به اتکا به خداوند متعال و مردمش پیدا کرده اجازه نخواهد داد هیچ کشوری به کشورهای مسلمان تجاوز کند.
​انتهای پیام/ک
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 451084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *