۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار:

شایعات فضای مجازی عامل کاهش تمایل عمومی به تزریق واکسن/ واکسیناسیون راه موثر برای حفظ سلامت جامعه در برابر کرونا است

مهدی میردادی گفت: متاسفانه برخی باورهای غلط در مورد واکسن کرونا و انتشار اخبار نادرست از سوی افراد ناآگاه باعث کاهش تمایل عمومی جامعه به واکسیناسیون شده است.
شایعات فضای مجازی عامل کاهش تمایل عمومی به تزریق واکسن/ واکسیناسیون راه موثر برای حفظ سلامت جامعه در برابر کرونا است
مهدی میرادی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اهمیت  واکسیناسیون عمومی جامعه بویژه اقشار آسیب پذیر و در معرض خطر بیماری کرونا بیان کرد: افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای، ضعف سیستم ایمنی و همچنین گروه های سنی 60 سال به بالا  گروه های در معرض خطر بیماری کرونا هستند که هرچه سریعتر باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا از خطر این بیماری در امان باشند.

 وی افزود: متاسفانه انتشار اخبار غلط و نادرست در فضای مجازی درباره واکسن های باعث  ایجاد اضطراب و کاهش عمومی جامعه نسبت به واکسیناسیون شده است و این در حالی که تنها راه مهار و ریشه کن  شدن این ویروس مهلک و کشنده واکسیناسیون همه مردم است.

وی ادامه داد:  علما و روحانیون معزز، فعالین اجتماعی و سایر  افراد شاخص و تاثیرگذار در سطح جامعه باید مردم را به تزریق واکسن تشویق کنند و آنچه که به واسطه اطلاعات و اخبار نادرست در جامعه باعث کاهش تمایل به واکسیناسیون شده است را خنثی کنند تا پوشش واکسیناسیون با سرعت بیشتری گسترش و انجام یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار گفت: شواهد آماری نشان داده خطر ابتلا و تشدید بیماری کووید۱۹ در افرادی که واکسینه شده‌اند کاهش یافته و این افراد حتی در صورت ابتلا به بیماری از نوع شدید و مرگ و میر آن در امان خواهند بود.

وی در خصوص عوارض واکسن های کرونا اظهار کرد: واکسن های کووید ۱۹ بی خطر و باعث محافظت افراد در برابر ابتلا به بیماری شدید و مرگ ناشی از کرونا می شوند و ممکن است عوارض جانبی خفیفی داشته باشند که نشانه  ایجاد ایمنی در بدن آنها است.

میردادی تاکید کرد: تاخیر در تزریق واکسن باعث به خطر افتادن جان افراد و سایرین که در اطراف آنها زندگی می کند، خواهد شد و باید افراد به این مسئله مهم توجه داشته باشند.

وی تاکید کرد: با واکسیناسیون گروه های خاص و رعایت پروتکل های بهداشتی قطعا شاهد کاهش شیوع بیماری و مرگ افراد هستیم.
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 456857
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *