۰

آغاز سفردو روزه اعضای کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس شورای اسلامی به چابهار

رئیس و اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی سفر دو روزه ای را به منظور آشنایی بهتر از ظرفیت های منطقه آزاد تجاری- صنعتی، بندر شهید بهشتی و پتانسیل های تجاری، اقتصادی، گردشگری و صنایع مختلف پتروشیمی و فولاد چابهار آغاز کردند.
آغاز سفردو روزه اعضای کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس شورای اسلامی به چابهار
به گزارش چهاربهاران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری  صنعتی چابهار در حاشیه بازدید کمیسیون شورای مجلس در چابهار اظهار کرد: اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در این سفر از صنایع بزرگ در حال ساخت فولاد مکران و پتروشیمی دیدن می کنند.
عبدالرحیم کردی افزود: نمایندگان مجلس پس از دیدن بندر شهید بهشتی و کلانتری مسائل و مشکلات طرح های در دست اجرا و کارخانه ها را مورد بررسی قرار می دهند و نشست های جداگانه ای با مدیران اقتصادی و سیاسی شهرستان چابهار نیز برگزار خواهند کرد.
وی در خصوص جایگاه بین المللی چابهار بیان کرد: چابهار با توجه به اتصال با آبهای آزاد اقیانوس هند جایگاه ملی و بین المللی در توسعه و آبادانی ایران اسلامی دارد و مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
کردی تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار با 9 پیکره در اردیبهشت سال 1370 به تصویب رسید و در 22 بهمن سال 1371 همزمان با منطقه آزاد کیش و قشم رسما افتتاح شد.
وی ارتباط منطقه آزاد با بندر را مهم دانست و عنوان کرد: چابهار با داشتن منطقه آزاد و بندر بزرگ تجاری و اقتصادی در خارج از محدوده پر تنش و پر ترافیک آب های خلیج فارس واقع شده است و به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران نقش ملی و بین المللی در توسعه ایران اسلامی دارد.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار با اشاره به توسعه زیرساخت های حمل و نقل در منطقه خاطرنشان کرد: حمل و ترانزیت کالا به افغانستان از نقاط قوت مهم چابهار می باشد و این مسیر بهترین و کم هزینه ترین مسیر برای واردات و صادرات کالاهای این کشور است.
انتهای پیام/ک
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 450785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *