آغاز سفردو روزه اعضای کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس شورای اسلامی به چابهار

20 آذر 1396 ساعت 14:17

رئیس و اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی سفر دو روزه ای را به منظور آشنایی بهتر از ظرفیت های منطقه آزاد تجاری- صنعتی، بندر شهید بهشتی و پتانسیل های تجاری، اقتصادی، گردشگری و صنایع مختلف پتروشیمی و فولاد چابهار آغاز کردند.


به گزارش چهاربهاران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری  صنعتی چابهار در حاشیه بازدید کمیسیون شورای مجلس در چابهار اظهار کرد: اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در این سفر از صنایع بزرگ در حال ساخت فولاد مکران و پتروشیمی دیدن می کنند.
عبدالرحیم کردی افزود: نمایندگان مجلس پس از دیدن بندر شهید بهشتی و کلانتری مسائل و مشکلات طرح های در دست اجرا و کارخانه ها را مورد بررسی قرار می دهند و نشست های جداگانه ای با مدیران اقتصادی و سیاسی شهرستان چابهار نیز برگزار خواهند کرد.
وی در خصوص جایگاه بین المللی چابهار بیان کرد: چابهار با توجه به اتصال با آبهای آزاد اقیانوس هند جایگاه ملی و بین المللی در توسعه و آبادانی ایران اسلامی دارد و مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
کردی تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار با 9 پیکره در اردیبهشت سال 1370 به تصویب رسید و در 22 بهمن سال 1371 همزمان با منطقه آزاد کیش و قشم رسما افتتاح شد.
وی ارتباط منطقه آزاد با بندر را مهم دانست و عنوان کرد: چابهار با داشتن منطقه آزاد و بندر بزرگ تجاری و اقتصادی در خارج از محدوده پر تنش و پر ترافیک آب های خلیج فارس واقع شده است و به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران نقش ملی و بین المللی در توسعه ایران اسلامی دارد.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار با اشاره به توسعه زیرساخت های حمل و نقل در منطقه خاطرنشان کرد: حمل و ترانزیت کالا به افغانستان از نقاط قوت مهم چابهار می باشد و این مسیر بهترین و کم هزینه ترین مسیر برای واردات و صادرات کالاهای این کشور است.
انتهای پیام/ک


کد مطلب: 450785

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450785/آغاز-سفردو-روزه-اعضای-کمیسیون-شوراها-وامور-داخلی-مجلس-شورای-اسلامی-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir