۰
رنج ها و دلنوشته ای از جنس موج و دریا :

دسترنج ناچیز صیادان در تور مشکلات دولت هزینه می شود

مسئولین مچکریم که سوخت بنزین قایق های صیادی مون کردی لیتری ۱۰۳۷ تومان ، اصلا می دانی صید و صیادی چیست ؟چه سختی های دارد؟ صیاد کیست ؟
صید
صید
به گزارش چهاربهاران، آیا تا به حال به صحبت های دردآور یک صیاد گوش داده ای ...
صیاد مظلوم ترین قشر زحمت کش کشور است که از طریق صید ماهی امرار معاش می کند.
حقوق و دارایش بستگی به صید ماهیانی دارد که به تور پهن شده اش در دریا گیر می افتند سروکارش با موج های بی قراریست که  بر قایق کوچکش می کوبند از شدت موج ها توان نشستن در قایق کوچکش را هم ندارد
 سحرگاهان که هنوز به (قول شما ها آفتاب نزده) موذن مسجد ندای الله اکبر سر نداده هنوز که همه شماها در خواب خوش سحر گاهی هستید از خانه و کاشانه اش بیرون می زند نه لقمه گرم نان از گلویش فرو می رود و نه مجال خداحافظی از خانواده اش  را دارد عشقش  دریاست و روزی حلال.
 بخاطرکسب روزی حلال شب ها هم به دریا می رود دربالا سرش آسمان پرستاره و ماه تابان  را می بیند درپایین جولانگاه دریای بیکرانش با موج های بی قرار را دارد آیا تا بحال یک شب را با این اوصاف تجربه کرده ای؟
  آیا تا به حال سختی های مردان صیاد را به چشم خویش دیده ای ؟؟
 چند بار دست های یک صیاد را لمس کرده ای تا اشک در چشمانت جاری شود دست های که  پوستش از شدت کار وتلاش همچون صخره زبر و محکم هستند.
آیا تاکنون به این اندیشیده ای که این ماهی های تازه و سرشار از پروئتین سر سفره های نهار حاصل دست رنج کدام قشر از زحمت کشان این مرز و بوم است.
آیا از هزینه های در سال یک صیاد خبری داری؟ هزینه های نظیر تعرفه صید که هرسال 100 درصد افزایش می یابد عوارض بندری، هزینه بیمه ها بدنه و فلان، هزینه خرید سوخت واداوات صیادی و خیلی از هزینه های دیگر؛ مگر این صیادان چقد می گیرند تا دو برابرش را به خزانه بیت المال بدهند.
 این صیادان نه آب دارند نه برق نه راه ارتباطی مناسب به کدامین مشکل این صیادان رسیدگی کرده اید که هزینه های بیت المالتان ماهیانه قبص به قبض می شود و به دست صیاد مظلوم می رسد.
 به مردمان صیادمان برسید که نیازمند آرامش و آسایش هستند. هیچی جز آسایش نمی خواهند از غیرت شان جهت پاسداری از مرزهای آبی ایرانی اسلامی می گذرند تا به آسایش برسند پس از هیچ کوششی جهت رفاه حال این مظلومان دریغ نکنید.
به قلم عمران تارم
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 423018
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *