۰
کارشناس ارشد مسائل بین الملل در گفتگو با چهاربهاران:

بسیج در بزنگاههای مهم کشور نقش اول را دارد/ نقش بسیج ترویج فرهنگ دینی و جلوگیری از سلطه فرهنگی غرب بر جامعه

کارشناس ارشد مسائل بین الملل گفت: در بزنگاههای مهم کشور شاهد فداکاری ها و تلاش نیروهای بسیج بوده ایم و نقش بسیج در فرهنگ ایران باعث جلوگیری از سلطه فرهنگ غرب بر جامعه شده است.
بسیج در بزنگاههای مهم کشور نقش اول را دارد/ نقش بسیج ترویج فرهنگ دینی و جلوگیری از سلطه فرهنگی غرب بر جامعه
محمدعلی رحیمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: هر جامعه و ملت با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها در کنار حافظه تاریخی دارای نحوه خاصی از تفکر و رفتار است که آن را از سایر جوامع متفاوت می کند.

وی با اشاره به شکل گیری بسیج در بین مردم بیان کرد: با توجه به سابقه اسلام و پذیرش آن توسط مردم کشورمان فرهنگ خاصی از اسلام در بین مردم شکل یافته و پس از انقلاب اسلامی به صورت عینی و در قالب «بسیج» تبلور یافت، با توجه به ساخت سیاسی و فرهنگی در کشورهای دیگر شاهد مشابه این رویداد هستیم، به طوریکه در برخی کشورها مانند کره جنوبی قشر کارگر و در کشورهای آمریکای لاتین عمدتا نظامیون این عملکرد را دارا هستند.

نقش بسیج در فرهنگ ایران
کارشناس ارشد مسائل بین الملل در خصوص نقاط قوت بسیج افزود: بسیج دارای سیری 40 ساله در کشورمان است، در طی این چهار دهه دارای فراز و فرودهای متعددی بوده؛ از مهمترین نقاط قوت بسیج طی این مدت مردمی بودن و اتکا به ولایت فقیه جهت پیشبرد اهداف خود است.

وی ادامه داد: دو دهه اول انقلاب را می توان اوج فعالیت های بسیج مردمی در ایجاد وحدت و مقابله با تهاجمات دشمن دانست؛ در ادامه با توجه به شبیخون فرهنگی و تهاجمات نرم دشمن شاهد تغییر برخی سبک های زندگی و اندیشه ها در کشور بودیم.

رحیمی نژاد موفقیت بسیج را عدم دخالت در امور سیاسیون عنوان کرد و گفت: در بزنگاههای مهم تاریخی کشور از جمله جنگ و همین زلزله اخیر کرمانشاه شاهد فداکاری های بسیار و تلاش بی نظیر نیروهای بسیج بوده ایم، با عنایت به نقش مهم و کارکردی بسیج طی سالیان اخیر و عدم دخالت در امور سیاسیون لزوم تقویت بسیج در زمینه نیروسازی بیش از پیش است.

نقش مهم بسیج در ایجاد امنیت داخلی
وی اذعان کرد: بسیج خوف دشمنان خارجی است که با توجه به تحولات سریع خاورمیانه تداوم کارکرد بسیج امری بدیهی است؛ از تاثیرات عمیق شکل گیری بسیج بر فرهنگ مردم می توان به ترویج فرهنگ دینی و جلوگیری از سلطه فرهنگی غرب بر جامعه اشاره کرد.

این کارشناس سیاسی گفت: هرچند قدرت نظامی مهمترین اولویت جهت ابقای کشورها در جهان امروز است اما فعالیت گسترده بسیج در فضای جنگ نرم و برنامه ریزی در این زمینه می تواند در ناامیدی دشمنان از تاثیر بیشتر بر مردم کشور موثر باشد.

وی با اشاره به بسیج که یک الگوی جهانی است بیان کرد: تاثیر بسیج تنها محدود به مرزهای داخلی نبوده و توانسته است به عنوان یک الگو برای کشورهای مسلمان مطرح شود که نمونه عینی آن را در لبنان و سوریه شاهد هستیم.

رحیمی نژاد از چالشهای پیشروی بسیج را فاصله گرفتن مردم از انقلاب و هویت واقعی خود بیان کرد و گفت: با توجه به هجمه های رسانه ای غرب و فرایند جهانی سازی نیازمند بازتعریف بسیج در حیطه خطرات پیشرو هستیم؛ از راهکارهای قابل اجرا به جامعه و تداوم آن ارائه تفکر بسیجی به بدنه جامعه با توجه به مقتضیات زمان است؛ سطحی اندیشی و تعریف جامعه از بسیج با توجه به ظاهر افراد آفتی است که با نفوذ در اجتماع و ارائه تفکر بسیجی با توجه به عقاید مشترک، محقق می شود.

انتهای پیام/ ف
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 450610
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *