۰
در ادامه موج محکومیت حمله نظامی عربستان به یمن:

حاکمان سعودی در جنایت و کشتار از صهیونیستها پیشی گرفته اند/ ضعف نهادهای بین المللی راه را برای جنایات عربستان هموار کرده است/ حمله به غیرنظامیان اوج درماندگی و ضعف آل سعود است

امامان جمعه اهل سنت شهرستان چابهار، اقدامات تجاوزکارانه رژیم سعودی علیه کشور و ملت یمن را محکوم کردند.
1
1
به گزارش چهاربهاران، با گذشت 19ماه از حمله وحشیانه عربستان به یمن و بکار گیری همه ادوات و تسلیحات مدرن امریکایی و اروپایی علیه مردم بی دفاع و مظلوم یمن، کشتار مردم غیر نظامی در سایه سکوت خفتبار سازمان ملل ادامه دارد.
علمای اهل سنت شهرستان چابهار همراه با سایر هموطنان ایرانی اقدام آل سعود در هدف قرار دادن مجلس ختم پدر وزیر کشور یمن را به شدت محکوم کردند.
امام جمعه موقت اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره با محکومیت حمله جنگنده های آل سعود به مجلس ترحیمی در یمن اظهار کرد: جنایات روز گذشته عربستان در حق مردم یمن در صنعاء و بمباران مجلس ختم نقش مخرب رژیم وهابی سعودی علیه آحاد ملت عربی در یمن، عراق و سوریه و دیگر کشورها را نشان می دهد.
مولوی عبدالرحمن ترنج زر امریکا را شریک اصلی کشتار زنان وکودکان یمنی دانست و افزود: خجالت آور است که غربیها با هدف کسب سودهای هنگفت از فروش تسلیحات نظامی به عربستان برای کشتار مردم یمن سکوت خفت باری کرده اند و حاکمان وحشی آل سعود را در یمن یاری می دهند و در این میان امریکا برای تک تک خون شهدای یمنی باید پاسخگو باشد.
وی این اقدام عربستان را موجب رسوایی هرچه بیشتر این کشور بخصوص در راس آنها امریکا دانست و بیان کرد: آمریکا عامل اصلی جنایت عربستان در یمن است و بدون شک عملکرد وقیحانه آل سعود در کودک کشی با چراغ سبز امریکا صورت می گیرد ودر واقع عربستان از خود اختیاری ندارد نوکر آمریکا و استکبار است و اهداف آنها را پیاده می کند نه از لحاظ قانون بین المللی مجاز به حمله است و نه از لحاظ اسلام و ما این جنایات آل سعود را محکوم می کنیم و به ملت های اسلام و مسلمانان می گوییم سکوت درقبال ظلم و جنایات آل سعود علیه ملت های مسلمین خود عین آن است که در ظلم برمسلمین شرکت داشته اند.
مولوی اهل سنت چابهار با اشاره به آیه 32 سوره مائده تصریح کرد: مسلمانان باید علیه تجاوز گری عربستان به مردم مظلوم یمن با یکدیگر متحد شوند چرا که بر اساس آیه 32 سوره مائده اگر کودک یکی از مسلمانان کشته شود عین آن است که کل کودکان مسلمانان کشته شده اند.بنابراین مسلمانان نباید سکوت کنند طبق آیات قرآن سکوت در برابر ظلم عین آن است که در خود ظلم شرکت کرده ایم و نباید در قبال جنایات آل سعود سکوت کنیم.
سران کشورهای اسلامی نباید در قبال جنایات یمن سکوت کنند
امام جمعه موقت اهل سنت چابهار گفت: سران کشورهای اسلامی نباید در قبال جنایات اخیر یمن سکوت کنند و کشتار عظیمی از کودک و مسلمانان در یمن را شاهد باشند و باید آن را محکوم کنند.
مولوی عبدالرحمن بزرگزاده در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، افزود: از نظر اسلام و مسلمانی کشتن انسان ها و مسلمان ها گناه بزرگی است.
وی با اشاره به نقش آمریکار در جنایات آل سعود بیان کرد: آل سعود منافع امریکا را دنبال وعقاید و افکار آمریکا را پیاده می کند آمریکا چه مستقیم و چه غیر مستقیم با این اتفاق ها وحدت مسلمانان را خدشه دار می کند و از گوشه آن به منافع خود برسد.
مولوی اهل سنت ادامه داد: ظلم بر انسان ها و مسلمانان حکومت آنها پایدار نخواهد بود آه و ناله مظلوم ظلم کننده را در برمی گیرد.
مولوی بزرگزاده خاطرنشان کرد: انتظار می رود از کشورهای اسلامی با وحدت با یکدیگر جلوی تفرقه استکبار در قبال مسلمانان را خامومش گردانند و اتحاد خود را تقویت کنند و منادی وحدت در بین کشورهای اسللامی باشند.
کشتار مسلمانان و جنایات فجیع انسانی آل سعود با چراغ سبز آمریکا انجام می شود
مولوی سید محمد درتکیده به خبرنگار چهاربهاران، گفت: کشتار مردم مسلمانان و غیر نظامیان در یمن  وتمام کشورهای مسمان و جهان را محکوم می کنیم
وی افزود: سکوت سران کشورهای اسلامی در قبال این جنایات وحشتناک آل سعود را به شدت محکوم می کنیم  و از سران کشورهای اسلامی انتظار می رفت که سریع این جنایات را محکوم می کردند و از مجامع بین المللی توقع می رود جلوی این کودک کشی و مسلمان کشی را بگیرد.
مولوی اهل سنت چابهار بیان کرد: تمامی جنایات در حال رخ دادن با حمایت و چراغ سبز استکبارو شیطان بزرگ آمریکا و نوکران آن است عربستان هم از خود چیزی ندارد.
وی ادامه داد: حکمت با ظلم پایدار نمی ماند و نشان از فروپاشی عربستان است.
مولوی درتکیده خاطرنشان کرد: به همه ملت ها و مجامع بین امللی می گوییم دست از کودک کشی و مسلمانان کشی دست بردارند نفراتی که گوش به فرمان اربابان خود آمریکا و صهیونیسم و یهود تبعیت می کنند پایدار نمی مانند.
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 423372
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *