۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار در گفت و گو با چهاربهاران:

دولت آل سعود باید در زمینه حفظ امنیت حجاج تضمین دهد/ حفظ کرامت حجاج شرط اصلی مسئولان با دولت سعودی باشد

امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار گفت: در نشست آتی مسئولان امور خارجه با طرف سعودی باید حفظ کرامت حجاج شرط اصلی مذاکرات باشد.
12
12
مولوی عبدالرحمن ترنجزر در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به کارنامه سیاه آل سعود در برخورد با ایرانی ها اظهار کرد: مسئولان سعودی در برخورد با حجاج بخصوص حجاج ایرانی برخورد غیر انسانی داشته اند و در این زمینه کوتاه آمدن مسئولان وزارت امور خارجه موجب جریح تر شدن آنان و ادامه برخورد بدشان می شود.
وی افزود: عدم عذرخواهی رسمی و تاخیر در پرداخت دیه جانباختگان منا  از ابتدایی ترین کارهای ممکنی دانست که آل سعود از آن سرباز زده است.
مولوی اهل سنت تضمین محکم و قابل اعتماد را از جانب سعودی تنها راه مذاکره دانست و خاطر نشان کرد: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران باسد در مذاکرات 5 اسفند تضمین محکم و قابل اتکایی از عربستان در خصوص صیانت از مال و جان حجاج بگیرد در غیر اینصورت هر گونه مذاکره کوتاه آمدن و ادامه بر رفتاریهای طرف آل سعود را در پی خواهد داشت.
مولوی ترنجزر بیان کرد: عربستان باید رویه خود را نسبت به اقدامات قبلیش عوض کند چون از آمریکا درس می گیرد و اختیاری از خود ندارد.
وی ادامه داد: عربستان حتی اتفاقات گذشته را به عهده نگرفت و عذر خواهی ساده هم نکرد بنابراین در مذاکره برای روابط زیارتی حج باید اهداف رهبری اعمال شود در غیراینصورت اشتباهات گذشته تکرار خواهد شد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: اگر مذاکره کنندگان اهداف رهبری را اجرا کنند به اشتباه نمیروند چون عربستان دشمن ماست و همانطور که در مرگ هزاران کودک و بزرگ عراقی و سوری به همراه آمریکا نقش داشت تجربه بزرگیست تا دوباره در چاه دشمنی هایش نیفتیم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 423727
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *