۰
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

آغاز قرارداد ۸۵ میلیون دلاری هندی ها در بندرشهیدبهشتی چابهار/بهره برداری از پایانه بندری چابهار از اواسط تیرماه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به اینکه تولید و خرید تجهیزات بندری بر عهده هندی ها می باشد همچنین ارتقای ظرفیت بندرشهید بهشتی چابهار از آذر ماه ۹۶ تاکنون به هشت میلیون تن رسیده است بهره برداری از پایانه بندری چابهار از اواسط تیرماه انجام خواهد شد.
آغاز قرارداد ۸۵ میلیون دلاری هندی ها در بندرشهیدبهشتی چابهار/بهره برداری از پایانه بندری چابهار از اواسط تیرماه
به گزارش چهاربهاران محمد راستاد با اشاره به سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری هندی ها در بندر شهیدبهشتی چابهار، اظهار کرد: این قرارداد با شرکت IPGL  هند و با سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری جهت تامین تجهیزات بندری چابهار و در قالب قرارداد BOT به مدت ۱۰ سال به منظور تولید و خرید تجهیزات آغاز شده است.
وی با بیان اینکه قرارداد منعقد شده با هندی ها علاوه بر موارد و قراردادهای داخلی در خصوص توسعه بندرشهیدبهشتی چابهار است،افزود: جلب نظر سرمایه گذاران نیازمند طراحی و ایجاد روش های متنوع قراردادی است که یکی ازاین مدل ها بهره گیری ازقرارداد ساخت، بهره برداری و انتقال یااصطلاحاً (B.O.T(Build-operation-Transfer است که مورد استقبال سرمایه گذاران  قرار گرفته است.
 وی با اشاره به موقعیت راهبردی بندر چابهار ادامه داد: بر اساس توافق با این شرکت هندی انتظار می‌رود تا اواسط تیرماه سال جاری بهره‌برداری موقت از پایانه بندری چابهار آغاز شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی قصد دارد بندر شهیدبهشتی چابهار را درمسیر تبدیل به یک بندر نسل سوم سوق دهد، خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام، تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده است.
​انتهای پیام
 
شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 451563
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *