۰
معاون مدیر کل و رئیس آموزش و پرورش چابهار خبر داد؛

چابهار رکورددار بالاترین نرخ بی سوادی در سیستان و بلوچستان

معاون مدیر کل و رئیس آموزش و پرورش چابهار گفت: سیستان و بلوچستان با بیش از 543 هزار نفر بی سواد یکی از بالاترین شاخص های کم سوادی کشور را داراست که در این بین زاهدان و چابهار بالاترین رتبه بی سواد در استان را دارند.
چابهار رکورددار بالاترین نرخ بی سوادی در سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران، حسن نوروزی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی در فرمانداری چابهار اظهار کرد:
سواد آموزی مانند ساير شاخص ها در چابهار وضعیت مناسبی با میانگین کشوری و حتی استانی ندارد به طوری که نبود سواد و آموزش کافی در جامعه آسیب های فراوانی را به جامعه تحمیل خواهد کرد.
وی با اشاره به ریشه کنی بی سوادی افزود: با تدوین برنامه ای ویژه و عملیاتی، بین دستگاه ها می توان موضوع بی سوادی را حل کرد ولی تاکنون با تلاش های صورت گرفته متاسفانه فاصله زیادی با ریشه کنی کامل بی سوادی در منطقه وجود دارد.
وی در خصوص تدوین برنامه مدون در خصوص بی سوادی اذعان کرد: در این موضوع مهم صورت مساله نباید پاک شود و در کنار توصیف و توجه به آمارهای کَمی نیاز است تا سطح زیرساختی دانش آموزان در مدارس چابهار و روستاها کیفی سازی شود.
نوروزی عنوان کرد: متاسفانه در استان ۵۴۳ هزار نفر بی سواد وجود دارد که شهرستان چابهار 74 هزار نفر از این تعداد را به خود اختصاص داده است، که در این بین شهرستان های زاهدان و چابهار دارای بیشترین جمعیت بی سواد در استان می باشند.
وی با اشاره به اینکه ریشه کنی بیسوادی در شهرستان باید دغدغه ی همه باشد؛ بر عزم جدی دستگاه های اداری و اجرایی تأکید و تحقق این امر را مستلزم کمک تمام نهادها و ارگانهای دولتی دانست.
معاون مدیرکل استان با ارائه گزارش کاملی از شاخص ها و وضعیت سوادآموزی چابهار خاطرنشان کرد: با توجه به رشد بالای جمعیت در این مناطق، باید به طور ویژه و با برنامه ریزی دقیق به امر سواد آموزی پرداخته شود تا بی سوادی ریشه کن و آسیب های آن را در جامعه به حداقل ممکن برسد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 450535
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *