۰
گزارشی از سهل انگاری انسانها و خطر انقراض گونه دریایی؛

تورهای رهاشده در ساحل، بلای جان لاک پشت های دریایی

لاک پشت هایی که برای تخم گذاری به سواحل چابهار می آیند اسیر تورهای رها شده در ساحل می شوند و جان می دهند.
213
213
به گزارش چهاربهاران، هر ساله با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال و نزدیکی به ایام عیدنوروز و شروع فصل گرما لاک پشت های دریای عمان از اعماق دریا دل کنده تا به ساحل طلایی سواحل مکران برای پیدا کردن محل امن و راحت جهت تخم ریزی به مناطق ساحلی چابهار و بنادر ساحلی اطراف نزدیک می شوند.
لاک پشت های سبز دریای عمان پس از کیلومتر ها شنا خودشان را به سواحل مکران می رسانند متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می شود این جانوران در خطر انقراض، در تور صیادان که رها شده در ساحل گرفتار می شوند و رها نمی گردند و یا بر اثر بی دقتی  و عدم توجه برخی افراد، به پروانه شناور ها صیادی برخورد می نمایند و آسیب می بینند و قبل از تخم گذاری میمیرند.
یکی از صیادان بومی روستای بریس در اینباره به خبرنگار ما گفت: در یک ماه گذشته حدود 10 تا 20 لاشه بی جان لاک پشت را در سواحل رمین تا بریس و پسابندر دیده است که همه شان قبل از رسیدن به محل تخم گذاری اسیر تورها یا زباله های رها شده در ساحل افتاده اند و جان داده اند.
وی افزود: این نوع لاک پشت ساله هاست جهت تخم گذاری به محل امن و دور از هیاهوی انسانها به ساحل می آیند اما هرسال بیشتر از سال قبل اسیر کارهای انسانها می شوند می میرند.
درقبال این همه مرگ میر لاک پشت ها هیچ سازمانی پاسخ گو نیست و هیچ کسی اظهار نظر نمی کند و فقط این لاک پشت ها هستند که اسیر زباله ها و تورهای که ما انسانها در ساحل رها کرده ایم می شوند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 423634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *