۰
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار:

118 تیم عملیاتی در چابهار برای واکسیناسیون بیماری سرخک کودکان وارد میدان شدند/ تنها راه نجات از این بیماری؛ واکسیناسیون به موقع است

همایون دادگر گفت: با توجه به شناسایی موارد ابتلا به بیماری سرخک در جنوب استان 118 تیم عملیاتی در چابهار برای واکسیناسیون بیماری سرخک کودکان وارد میدان شدند.
118 تیم عملیاتی در چابهار برای واکسیناسیون بیماری سرخک کودکان وارد میدان شدند/ تنها راه نجات از این بیماری؛ واکسیناسیون به موقع است
همایون دادگر؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به شناسایی موارد قطعی ابتلا به سرخک در شهرستان چابهار بیان کرد: از ابتدا سال تاکنون موارد ابتلا قطعی به بیماری سرخک در شهرستان چابهار شناسایی شده و همزمان ردیابی بیماران برای شناسایی به کانون بیماری نیز انجام گرفته است.
 
وی افزود: ترددهای مرزی به کشورهای همسایه به ویژه کشور پاکستان یکی از عوامل شیوع مجدد ویروس سرخک را به همراه دارد و به همین علت شناسایی کانون یا کانون های احتمالی بیماری بسیار دشوار و پیچیده است.
 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار تصریح کرد: شرایط کرونا به هیچ وجه نباید سبب شود که خانواده‌ها فکر کنند که می‌توانند واکسیناسیون کودکان را به تعویق اندازند، واکسینه نشدن کودکان و نوزادان مانند این است که آنها را آماده کنیم تا در معرض خطر سرخک قرار بگیرند لذا همکاری خانواده ها در طرح واکسیناسیون سرخک بسیار مهم و موثر است.
 
وی با اشاره به انجام واکسیناسیون توسط ۱۱۸ تیم عملیاتی گفت: جمعیت هدف واکسیناسیون سرخک در این طرح ۴۵ هزار و ۵۴۳ نفر و شامل جمعیت شهری، روستایی، شناور و غیر ایرانی است.
 
دادگر اذعان کرد: امیدواریم با تلاش همکاران و همراهی سایر دستگاه های اجرایی شهرستان و استفاده از ظرفیت های موجود، بالاترین پوشش واکسیناسیون را شاهد باشیم تا کودکانمان را در مقابل این ویروس خطرناک ایمن سازیم.
 
وی گفت: سرخک یک بیماری بسیار مسری است که عمدتا کودکان را مبتلا می‌کند و جوش‌های پوستی از نشانه‌های مهم آن است، ویروس سرخک یا به کمک ذرات معلق در هوا و از طریق عطسه و سرفه، یا از طریق تماس مستقیم با ترشحات بینی و دهان و گلوی افراد آلوده منتقل می‌شود.
 
وی ادامه داد: نود درصد از افرادی که در معرض ویروس سرخک قرار دارند چنانچه واکسینه نشوند به این بیماری مبتلا خواهند شد.
 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار خاطر نشان کرد: طرح واکسیناسیون سرخک در شهرستان چابهار از دهم مهر ماه آغاز خواهد شد و کودکان ۹ ماه تا ۷ سال در این طرح در مقابل بیماری سرخک واکسینه خواهند شد.
 
يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 456963
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *