سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار:

118 تیم عملیاتی در چابهار برای واکسیناسیون بیماری سرخک کودکان وارد میدان شدند/ تنها راه نجات از این بیماری؛ واکسیناسیون به موقع است

4 مهر 1400 ساعت 10:25

همایون دادگر گفت: با توجه به شناسایی موارد ابتلا به بیماری سرخک در جنوب استان 118 تیم عملیاتی در چابهار برای واکسیناسیون بیماری سرخک کودکان وارد میدان شدند.


همایون دادگر؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به شناسایی موارد قطعی ابتلا به سرخک در شهرستان چابهار بیان کرد: از ابتدا سال تاکنون موارد ابتلا قطعی به بیماری سرخک در شهرستان چابهار شناسایی شده و همزمان ردیابی بیماران برای شناسایی به کانون بیماری نیز انجام گرفته است.
 
وی افزود: ترددهای مرزی به کشورهای همسایه به ویژه کشور پاکستان یکی از عوامل شیوع مجدد ویروس سرخک را به همراه دارد و به همین علت شناسایی کانون یا کانون های احتمالی بیماری بسیار دشوار و پیچیده است.
 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار تصریح کرد: شرایط کرونا به هیچ وجه نباید سبب شود که خانواده‌ها فکر کنند که می‌توانند واکسیناسیون کودکان را به تعویق اندازند، واکسینه نشدن کودکان و نوزادان مانند این است که آنها را آماده کنیم تا در معرض خطر سرخک قرار بگیرند لذا همکاری خانواده ها در طرح واکسیناسیون سرخک بسیار مهم و موثر است.
 
وی با اشاره به انجام واکسیناسیون توسط ۱۱۸ تیم عملیاتی گفت: جمعیت هدف واکسیناسیون سرخک در این طرح ۴۵ هزار و ۵۴۳ نفر و شامل جمعیت شهری، روستایی، شناور و غیر ایرانی است.
 
دادگر اذعان کرد: امیدواریم با تلاش همکاران و همراهی سایر دستگاه های اجرایی شهرستان و استفاده از ظرفیت های موجود، بالاترین پوشش واکسیناسیون را شاهد باشیم تا کودکانمان را در مقابل این ویروس خطرناک ایمن سازیم.
 
وی گفت: سرخک یک بیماری بسیار مسری است که عمدتا کودکان را مبتلا می‌کند و جوش‌های پوستی از نشانه‌های مهم آن است، ویروس سرخک یا به کمک ذرات معلق در هوا و از طریق عطسه و سرفه، یا از طریق تماس مستقیم با ترشحات بینی و دهان و گلوی افراد آلوده منتقل می‌شود.
 
وی ادامه داد: نود درصد از افرادی که در معرض ویروس سرخک قرار دارند چنانچه واکسینه نشوند به این بیماری مبتلا خواهند شد.
 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار خاطر نشان کرد: طرح واکسیناسیون سرخک در شهرستان چابهار از دهم مهر ماه آغاز خواهد شد و کودکان ۹ ماه تا ۷ سال در این طرح در مقابل بیماری سرخک واکسینه خواهند شد.
 


کد مطلب: 456963

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456963/118-تیم-عملیاتی-چابهار-واکسیناسیون-بیماری-سرخک-کودکان-وارد-میدان-شدند-تنها-راه-نجات-این-موقع

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir