۰
رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار خبر داد:

آغاز واکسیناسیون برای گروه سنی ۳۵ سال به بالا در چابهار/ واکسن کرونا برای هیچ گروهی از بیماران منع مصرف ندارد

عبدالرسول خدمتی از آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کرونا برای گروه های سنی 35 سال به بالا در چابهار خبر داد.
آغاز واکسیناسیون برای گروه سنی ۳۵ سال به بالا در چابهار/ واکسن کرونا برای هیچ گروهی از بیماران منع مصرف ندارد
عبدالرسول خدمتی؛ رییس مرکز بهداشت چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: با اعلام گروه سنی جدید از طرف وزارت بهداشت در انجام واکسیناسیون کووید۱۹ گروه هدف، افراد ۳۵ سال به بالا در حوزه تحت پوشش مرکز بهداشت چابهار واکسینه می‌شوند.
 
وی افزود: در حال حاضر گروه های سنی اعلام شده (۳۵سال به بالا)  با در دست داشتن کارت شناسایی ملی می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و پایگاه های ایجاد شده سطح شهر جهت تزریق واکسن اقدام کنند.
 
رییس مرکزبهداشت چابهار با اشاره به وضعیت واکسن در سطح شهرستان تصریح کرد: در حوزه مرکز بهداشت شهرستان چابهار کمبود واکسن نداریم و واکسن مورد نیاز برای شهروندان به اندازه کافی وجود دارد و پرسنل بهداشتی در محل های از قبل تعیین شده در حال خدمات رسانی به مردم هستند.
 
وی ادامه داد: تنها راه پیشگیری بیماری کرونا در حال حاضر انجام واکسیناسیون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان است و با تزریق واکسن میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نیز کاهش می یابد.
 
خدمتی اذعان کرد: واکسن کرونا برای هیچ گروهی از مردم و بیماران منع مصرف ندارد و لازم است همه مردم از جمله بیماران خاص و مزمن هر چه زودتر واکسن بزنند.
 
وی گفت: افرادی که بیماری زمینه ای خاصی مثل دیابت یا بیماری های خاص دارند و سالمندان به ترتیب در اولویت تزریق واکسن قرار می گیرند و از تمامی افرادی که شرایط گروه سنی دارند تقاضا داریم واکسن بزنند.
 
رییس مرکز بهداشت چابهار با اشاره به فهرست مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید۱۹ در شهر و روستاهای شهرستان چابهار گفت: مرکز تجمیعی شماره ۱ بلوار امام خمینی (ره) جنب اورژانس ۱۱۵ هنرستان بهیاری دخترانه، مرکز تجمیعی شماره ۲ بلوار قدس انتهای خیابان سینا دبیرستان دخترانه آسیه مرکز شهید مرتضی آسوده، مرکز تجمیعی شماره ۳ منطقه آزاد سالن رسالت، مرکز تجمیعی شماره ۴ دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی مرکز شهید محمد مهدی فریدونی و مرکز تجمیعی شماره ۵ گلشهر کتابخانه عمومی جنب ارشاد مرکز شهید مدافع سلامت محمد نور رئیسی است.
 
خدمتی ادامه داد: مرکز تجمیعی و مرکز خدمات جامع سلامت پلان و تمامی مراکز خدمات جامع سلامت روستایی از ۸ صبح الی  ۱۳:۳۰و ساعت کاری مرکز تجمیعی واکسیناسیون آموزش بهیاری دخترانه صبح ۸ الی  و۱۳:۳۰ و عصر۱۷ الی ۲۱ آماده خدمت رسانی به مردم هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: واکسن کرونا به طور نسبی برای درصد بالایی از افرادی که این واکسن را تزریق می کنند، ایمنی ایجاد می کند و کسانی که واکسن می زنند هم خود ایمن می شوند و هم اطرافیان آنها کمتر در معرض خطر بیماری قرار می گیرند
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 456895
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *