رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار خبر داد:

آغاز واکسیناسیون برای گروه سنی ۳۵ سال به بالا در چابهار/ واکسن کرونا برای هیچ گروهی از بیماران منع مصرف ندارد

1 شهريور 1400 ساعت 11:27

عبدالرسول خدمتی از آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کرونا برای گروه های سنی 35 سال به بالا در چابهار خبر داد.


عبدالرسول خدمتی؛ رییس مرکز بهداشت چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: با اعلام گروه سنی جدید از طرف وزارت بهداشت در انجام واکسیناسیون کووید۱۹ گروه هدف، افراد ۳۵ سال به بالا در حوزه تحت پوشش مرکز بهداشت چابهار واکسینه می‌شوند.
 
وی افزود: در حال حاضر گروه های سنی اعلام شده (۳۵سال به بالا)  با در دست داشتن کارت شناسایی ملی می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و پایگاه های ایجاد شده سطح شهر جهت تزریق واکسن اقدام کنند.
 
رییس مرکزبهداشت چابهار با اشاره به وضعیت واکسن در سطح شهرستان تصریح کرد: در حوزه مرکز بهداشت شهرستان چابهار کمبود واکسن نداریم و واکسن مورد نیاز برای شهروندان به اندازه کافی وجود دارد و پرسنل بهداشتی در محل های از قبل تعیین شده در حال خدمات رسانی به مردم هستند.
 
وی ادامه داد: تنها راه پیشگیری بیماری کرونا در حال حاضر انجام واکسیناسیون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان است و با تزریق واکسن میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نیز کاهش می یابد.
 
خدمتی اذعان کرد: واکسن کرونا برای هیچ گروهی از مردم و بیماران منع مصرف ندارد و لازم است همه مردم از جمله بیماران خاص و مزمن هر چه زودتر واکسن بزنند.
 
وی گفت: افرادی که بیماری زمینه ای خاصی مثل دیابت یا بیماری های خاص دارند و سالمندان به ترتیب در اولویت تزریق واکسن قرار می گیرند و از تمامی افرادی که شرایط گروه سنی دارند تقاضا داریم واکسن بزنند.
 
رییس مرکز بهداشت چابهار با اشاره به فهرست مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید۱۹ در شهر و روستاهای شهرستان چابهار گفت: مرکز تجمیعی شماره ۱ بلوار امام خمینی (ره) جنب اورژانس ۱۱۵ هنرستان بهیاری دخترانه، مرکز تجمیعی شماره ۲ بلوار قدس انتهای خیابان سینا دبیرستان دخترانه آسیه مرکز شهید مرتضی آسوده، مرکز تجمیعی شماره ۳ منطقه آزاد سالن رسالت، مرکز تجمیعی شماره ۴ دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی مرکز شهید محمد مهدی فریدونی و مرکز تجمیعی شماره ۵ گلشهر کتابخانه عمومی جنب ارشاد مرکز شهید مدافع سلامت محمد نور رئیسی است.
 
خدمتی ادامه داد: مرکز تجمیعی و مرکز خدمات جامع سلامت پلان و تمامی مراکز خدمات جامع سلامت روستایی از ۸ صبح الی  ۱۳:۳۰و ساعت کاری مرکز تجمیعی واکسیناسیون آموزش بهیاری دخترانه صبح ۸ الی  و۱۳:۳۰ و عصر۱۷ الی ۲۱ آماده خدمت رسانی به مردم هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: واکسن کرونا به طور نسبی برای درصد بالایی از افرادی که این واکسن را تزریق می کنند، ایمنی ایجاد می کند و کسانی که واکسن می زنند هم خود ایمن می شوند و هم اطرافیان آنها کمتر در معرض خطر بیماری قرار می گیرند
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 456895

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/456895/آغاز-واکسیناسیون-گروه-سنی-۳۵-سال-بالا-چابهار-واکسن-کرونا-هیچ-گروهی-بیماران-منع-مصرف-ندارد

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir