۰
امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار مطرح کرد:

وحدت عملی سران کشورها، عامل حفظ و بقا جهان اسلام/ سرنوشت جنگ با مسلمانان تباهی و بدنامی در تاریخ بشریت است

مولوی ترنجزر گفت: وحدت و انسجام بین مسلمانان یک مسئله امروزی نیست و از ابتدا تشکیل دین مبین الهی خداوند متعال در قرآن و به واسطه پیامبر، برای حفظ و بقای اسلام بین برادران و خواهران دینی به عنوان یک امر ضروری تاکید شده است.
وحدت عملی سران کشورها، عامل حفظ و بقا جهان اسلام/ سرنوشت جنگ با مسلمانان تباهی و بدنامی در تاریخ بشریت است
مولوی عبدالرحمن ترنجزر؛ امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اینکه ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان حربه دشمنان از صدر اسلام بود بیان کرد: مستکبران تاکنون به شیوه های مختلفی سعی در خدشه دار کردن و مانع از گسترش دین اسلام داشتند اسلامی که همواره بر پایه انسانیت، مهربانی و همدلی بوده است چیزی که در کشورهای اروپایی کمتر آن را مشاهده می کنیم.

وی افزود: تشکیل گروه های وهابی و داعشی طی یک قرن اخیر برای تخریب چهره رحمانی دین اسلام است تا مانع گسترش آن شوند اما نمی دانند که انسانها حقیقتی را که بر قلب آنها بنشیند بیشتر می پذیرند و دین اسلام دقیقا با صداقت و درستی خود توانسته پس از یک هزار و 400 سال همچنان بر دلها اثرگذار باشد.

مولوی اهل سنت جابهار تصریح کرد: رها کردن اختلافات و کیه توزی های قدیمی و داشتن یک وحدت و انسجام بهترین راه مقابله با دشمن است تا در یک جبهه مقاومت و متحدالشکل از ضربه های سهمگین آنها به دین مبین الهی در امان باشیم و همیشه در برابر شرک و کفر پرچم جهان اسلام در دنیا سربلند و سرافراز باشد.

وی ادامه داد: امروز بر هیچ کس پوشیده و پنهان نیست که پشت پرده حوادث جهان اسلام، شهادت مسلمانان بی گناه از کوچک تا بزرگ، کسی جز آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونستی خونخوار است و تا ابد این لکه خونین بر پیشانی آنها ثبت می شود.

مولوی ترنجزر با اشاره به خودفروختگی برخی کشورهای عربی و همکاری آنها با غربی ها عنوان کرد: همیشه در طول تاریخ اسلام عده ای هوس باز قدرت، ثروت و بزدل بودند که از ترس جان و مالشان با دشمنان همکاری و به نوعی غلام دست نشانده آنها می شدند و امروز کشورهایی هستند که با وجود اینکه پیراهن مسلمانی دارند اما هیچ بویی از یک فرد اسلامی نبرده و دستشان به خون برادر بی گناه خود آلوده است.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در حفظ و وحدت بین کشورهای مسلمان اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) از ابتدا تشکیل انقلاب موضع خود را نسبت به دشمنان آشکار بیان و عمل کرد و خدا را شاکر هستیم که امروز یک بازوی قوی برای حفظ، بقا و گسترش جهان اسلام هستیم و همیشه با ایجاد وحدت و همدلی بین سایر ملت ها در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستاده است.

امام جمعه اهل سنت چابهار افزود: اگر حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی از کشورها و جبهه های مقاومت منطقه علیه دشمنان قسم خورده اسلام نبود قطعا امروز با وضعیت نابسامانی روبرو بودیم و کفر و شرک بر دین رحمانی و مهربانی اسلام غلبه می کرد.

وی تخریب چهره مردمان همدل سیستان و بلوچستان در تبلیغات فراوان رسانه های معاند و غربی را یکی از نقش های شوم دشمن دانست و اذعان کرد: بدون شک نیاز مسلمانان به اتحاد و همدلی از مبرم‌ترین نیازها است و درد اساسی جهان اسلام همین کینه‌های کهنه میان مردم مسلمان می باشد که خوشبختانه مردم این استان به عنوان یکی از امن‌ترین استان‌ها و نماد وحدت و انسجام می باشد.

مولوی ترنجزر با محکوم کردن اقدام شرم آور فرانسوی ها در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) گفت: توهین به پیامبر مهربانی ها نشان از عجز و ناتوانی دشمن در براندازی دین اسلام دارد و ثابت می کنند که توان مقابله با مسلمانان را ندارند و ترس جهانی و یک دست شدن دنیا به اسلام ناب محمدی(ص) آرامش و آسایش غربی ها را گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توهین به پیامبر و دین اسلام نمی توانند مانع گسترش آن شوند و فقط این کارها آنها باعث آشکار شدن حقیقت وجود خودشان خواهد شد که نتیجه این اقدام به نفع ما و جهان اسلام است.

انتهای پیام/
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 456049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *