۰
سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد چابهار:

ایران اسلامی طالب صلح و وحدت ملی برای همه مذاهب و قومیتهاست

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: ایران اسلامی طالب صلح و حکومت وحدت ملی برای همه اقوام و مذاهب است.
وحدت
وحدت
به گزارش چهاربهاران، نصیر بارکزائی با اشاره اهداف فرهنگی این جشنواره اظهار کرد: امیدواریم روزی فرارسد که هیچ فرد بی سوادی در کشور نداشته باشیم و اجرای این گونه برنامه ها که با رویکرد دانش افزایی توسط سازمان منطقه آزاد چابهار صورت می پذیرد از اهداف فرهنگی ما هستند.
بارکزایی از اهداف برگزاری این جشنواره را همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان، اقوام و مذاهب، تعامل بین کودکان و نوجوانان ادیان مختلف، معرفی ایران به عنوان یک کشور صلح طلب و مخالف با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی عنوان کرد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین درسها این است که دلهای کودکان از مودت، گذشت و احترام به دیگران پر شود.
سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد چابهار خاطر نشان کرد: این جشنواره برای نخستین باربا هدف اتحاد بین مذاهب اسلامی، فعالیتهای حقوق بشری در ایران و باهمکاری دفتر مجامع تشکلها و فعالیتهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، موسسه کودک و صلح پایدار و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بندر چابهار برگزار شد.
کبوترهای سفید سنبل آزادی صلح در پایان مراسم به پرواز دادن، جان بخشیدن به درخت سفید صلح توسط کودکان و نوجوانان با نوشتن آرزوهای خودشان در کاغذهای رنگی و برگزاری کارگاه های هنری در رشته های نقاشی، ماسک سازی، کلاژ، نمایش، سرود و خمیر بازی با حضور سرمربیان بین المللی برای کودکان و نوجوانان شرکت در جشنواره از دیگر برنامه هایی بود که در طول مدت برگزاری صورت پذیرفت.
این جشنواره به همت سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار و با همکاری دفتر مجامع تشکلها و فعالیتهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه کودک و صلح پایدار و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای نخستین بار در منطقه آزاد چابهار و برای دومین بار درکشور برگزار شد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 422576
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *