۰

انتقال آب دریای عمان به سه استان مورد تهدید با خشکسالی

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی تا پنج سال آینده به بحران آب خواهند رسید و طرح مطالعاتی انتقال آب از دریای عمان در حال انجام می باشد.
انتقال آب دریای عمان به سه استان مورد تهدید با خشکسالی
به گزارش چهاربهاران عبدالغفور ایرانژاد در بازدید نمایندگان کمیسیون عمران مجلس نمایندگان کمیسیون عمران از آب شیرکن کنارک اظهار کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری می باشد.
وی با اشاره به پدافند غیرعامل افزود: با مطالعات صورت گرفته و شرایط موجود این سه استان تا پنج یا شش سال آینده با مشکل آب آشامیدنی روبرو خواهند شد.
نماینده چابهار، کنارک نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پروژه سرمایه گذاری قرار است تا ۷۵۰ میلیون مکعب آب در سال را به مناطق هدف انتقال دهد.
وی با اشاره به افزایش آب شیرین کن ها در سواحل تاکید کرد: باید در کنار این پروژه در مبدا چهار دستگاه آب شیرین کن قرار داده شود وهمچنین برای تولید برق دو نیروگاه برق نیز ساخته می شود.
ایرانژاد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به خشک سالی در جنوب شرق سیستان و بلوچستان در شهرستان نیکشهر تا دو ماه آینده هیچ گونه بستر آبی وجود ندارد بنابراین خواستار ۷۰ کیلومتر ردیف اعتباری از دولت برای آب رسانی از طریق آب شیرکن به شهرستان نیکشهر بوده ایم.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 452943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *