۰
رئیس شورای شهرستان چابهار؛

ساخت تاسیسات آب شیرین کن نیاز مبرم مردم چابهار/ آب و فاضلاب کشور تضمین خرید نمی دهد

رئیس شورای شهرستان چابهار گفت: استفاده از آب پشت سد برای آبرسانی به مردم نمی تواند به صورت دائم جوابگوی نیازها باشد و باید شیرین سازی آب دریای عمان به عنوان منبع ناتمام در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
ساخت تاسیسات آب شیرین کن نیاز مبرم مردم چابهار/ آب و فاضلاب کشور تضمین خرید نمی دهد
معین الدین سعیدی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: مردم چابهار طبق استانداردها بیش از ۴۰ هزار مترمکعب نیازمند آب می باشند ولی تنها ۱۸ هزار متر مکعب از کنارک تامین می شود یعنی چیزی حدود ۲۲ هزار مترمکعب کمبود آب وجود دارد.
وی با اشاره به عدم تضمین خرید آب به وسیله آب و فاضلاب کشور افزود: سرمایه گذاران برای ساخت تاسیسات احداث آب شیرین کن در چابهار حی و حاضرند حتی سرمایه گذار آب شیرین کن اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چابهار آمادگی خود را برای آبرسانی به سطح شهر اعلام کرده ولی آب و فاضلاب کشور تضمین خرید نمی دهد.
رئیس شورای شهرستان چابهار ادامه داد: در حال حاضر آبرسانی به چابهار به صورت هفتگی انجام حتی در بعضی محدوده های شهر به صورت رقت بار و یا آبی نمی رسد که این وضعیت در کنار دریای عمان جای بسی تامل دارد.
وی تامین ۲۲ درصدی کمبود آب در چابهار را مهم دانست و تاکید کرد: باید تاسیسات استحصال آب بیشتر در نقاطی همچون ساحل رمین و مکان های ساحلی دیگر احداث تا این کمبود آب برطرف شود.
سعیدی توسعه شیرین سازی آب بندر چابهار را نجات استان دانست و تشریح کرد: ما باید به طرف روش های نوین تامین آب برویم و استحصال آب دریا تضمینی تایید شده برای آب رسانی می باشد و این پروژه علاوه بر اینکه می تواند کمبود آب چابهار را تامین کند بلکه می تواند ناجی خشکسالی در استان باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ادارت آب و فاضلاب شهری و روستایی وظیفه لوله کشی، فاضلاب کشی و تامین آب مردم را بر عهده دارند که کمبودات زیادی در این زمینه وجود دارد و باید اهتمام ویژه ای در این خصوص ورزیده شود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 452605
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *