۰
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ساخت رسوبگیر و موج شکن در بندر رمین چابهار

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با صدور مجوز ساخت دو شاخه دستک رسوبگیر و تطویل موج شکن غربی بندر صیادی رمین در 12 کیلومتری شرق بندر چابهار متعلق به سازمان شیلات ایران به مدت یکسال موافقت کرد.
ساخت رسوبگیر و موج شکن در بندر رمین چابهار
عباس آذرپیکان در گفت وگو با چهاربهاران اظهار کرد: کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با مجوز ساخت دو پروژه مهم در بندر صيادی رمين موافقت کرد.
وی با اشاره به ساخت یک ساله این پروژه افزود: کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان با صدور مجوز ساخت دو شاخه دستک رسوبگیر و تطویل موج شکن غربی بندر صیادی رمین اقدام خواهد کرد.
معاون امور فنی و زیربنایی بندر ادامه داد: مدارک لازم از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور به آدرس sm.pmo.irدریافت و در کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان از دیدگاه فنی و مهندسی، مهندسی سواحل، سازه دریایی مورد بحث و بررسی کارشناسی کلیه اعضاء قرار گرفت.
وی با بیان کارکرد رسوبگیر تاکید کرد: دستک رسوبگیر جهت جلوگیری از رسوب حاصل از امواجی که از جهت شرق به داخل حوضچه بندر صیادی رمین احداث می شود.
آذرپیکان تشریح کرد: بر اساس بند 22 ماده سه آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال 1348 مجلس و الحاقیه تبصره مصوب سال 1387 مجلس شورای اسلامی، این سازمان موظف است از ساخت و ساز و یا بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جلوگیری نماید.
وی با اشاره به جلوگیری از ساخت غیرقانونی مرتبط با تاسیسات دریایی اذعان کرد: به منظور حفاظت از خط ساحلی کشور از آسیب های ناشی از ساخت و سازهای غیر اصولی مربوط به تاسیسات دریایی و بندری، کلیه متقاضیان طرح های ساحلی اعم از حقیقی و حقوقی موظفند قبل از اقدام به ساخت و ساز نسبت به اخذ مجوزهای لازم اعم از موافقت اولیه، تاسیس یا ساخت و بهره برداری از این سازمان اقدام کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: روستای رمین در چابهار در کنار اسکله رمین قرار دارد و باداشتن مقام سوم صید ماهی به عنوان پایگاه اصلی صید تن ماهی در سطح شهرستان چابهار نیز مطرح می باشد. انتهای پیام/
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۱۳
کد مطلب: 452510
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *