معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ساخت رسوبگیر و موج شکن در بندر رمین چابهار

10 آذر 1397 ساعت 6:13

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با صدور مجوز ساخت دو شاخه دستک رسوبگیر و تطویل موج شکن غربی بندر صیادی رمین در 12 کیلومتری شرق بندر چابهار متعلق به سازمان شیلات ایران به مدت یکسال موافقت کرد.


عباس آذرپیکان در گفت وگو با چهاربهاران اظهار کرد: کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با مجوز ساخت دو پروژه مهم در بندر صيادی رمين موافقت کرد.
وی با اشاره به ساخت یک ساله این پروژه افزود: کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان با صدور مجوز ساخت دو شاخه دستک رسوبگیر و تطویل موج شکن غربی بندر صیادی رمین اقدام خواهد کرد.
معاون امور فنی و زیربنایی بندر ادامه داد: مدارک لازم از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور به آدرس sm.pmo.irدریافت و در کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان از دیدگاه فنی و مهندسی، مهندسی سواحل، سازه دریایی مورد بحث و بررسی کارشناسی کلیه اعضاء قرار گرفت.
وی با بیان کارکرد رسوبگیر تاکید کرد: دستک رسوبگیر جهت جلوگیری از رسوب حاصل از امواجی که از جهت شرق به داخل حوضچه بندر صیادی رمین احداث می شود.
آذرپیکان تشریح کرد: بر اساس بند 22 ماده سه آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال 1348 مجلس و الحاقیه تبصره مصوب سال 1387 مجلس شورای اسلامی، این سازمان موظف است از ساخت و ساز و یا بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جلوگیری نماید.
وی با اشاره به جلوگیری از ساخت غیرقانونی مرتبط با تاسیسات دریایی اذعان کرد: به منظور حفاظت از خط ساحلی کشور از آسیب های ناشی از ساخت و سازهای غیر اصولی مربوط به تاسیسات دریایی و بندری، کلیه متقاضیان طرح های ساحلی اعم از حقیقی و حقوقی موظفند قبل از اقدام به ساخت و ساز نسبت به اخذ مجوزهای لازم اعم از موافقت اولیه، تاسیس یا ساخت و بهره برداری از این سازمان اقدام کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: روستای رمین در چابهار در کنار اسکله رمین قرار دارد و باداشتن مقام سوم صید ماهی به عنوان پایگاه اصلی صید تن ماهی در سطح شهرستان چابهار نیز مطرح می باشد. انتهای پیام/


کد مطلب: 452510

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452510/ساخت-رسوبگیر-موج-شکن-بندر-رمین-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir