۰

بی مهری هشت ساله به شهدای تاسوعای چابهار/ تبعات دنیوی و اخروی بی توجهی به مقام شامخ شهدا

شهید و شهادت در نزد خداوند زیباترین و محبوب ترین ایثار و از خود گذشتگی تلقی می شود و مردم و مسئولان وظیفه دارند تا در توان دارند از این مقام دفاع و در نشر آن به هر طریقی کوشا باشند.
بی مهری هشت ساله به شهدای تاسوعای چابهار/ تبعات دنیوی و اخروی بی توجهی به مقام شامخ شهدا
به گزارش چهاربهاران سال ۸۹ بود که عده ای کور دل با حمله انتحاری تعدادی از شهروندان چابهاری را در روز تاسوعای حسینی به شهادت رساندند و تا امروز محله هایی که خانواده‌های این شهدا در آن زندگی می کنند به نام شهید والامقامشان نامگذاری نشده است که سرو صدای مسئولان فرهنگی و مردم را درآورده است.
امام جمعه شهرستان چابهار ضمن انتقاد شدید در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بیش از ۶ سال است که در تریبون های مختلف نمازجمعه و هر جا که فرصت شده خواستار نامگذاری محله های محل زندگی خانواده شهید به نام فرزند، مادر و یا پدر شهیدشان شده ام ولی شهرداری و شورای شهر اقدامی نکرده اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا برکات مهمی برای شهر دارد افزود: هیچکس نمی تواند منکر شود که امنیت امروز مان را مدیون خون شهدا هستیم، خانواده شهید چراغ مکان که در خیابان مکران زندگی می کنند درخواست دارند نام خیابان به نام فرزند شهیدشان نامگذاری شود چرا شهرداری و شورای شهر مخالفت می کنند و این بی توجهی به نامگذاری خیابان ها و کوچه ها به نام شهید آثار وضعی و نارضایتی خانواده های شهدا را در پی داشته است.
رئیس شورای شهرستان چابهار ضمن موافقت کامل از نامگذاری نقاط شهری به نام شهدا به خبرنگار ما گفت: من در کمیسیون فرهنگی که چندین سال قبل تشکیل شد با صراحت نظر موافق خود را نسبت به این موضوع اعلام کردم که شهردار وقت آن زمان اجرا نکرد ولی یکی از متولیان اصلی شهرداری است که باید در این خصوص اقدام کند و هر زمان کمیسیون فرهنگی در این خصوص تشکیل شود اینجانب موافقت کامل خود را اعلام می کنم.
معین الدین سعیدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا مانند خود شهادت ارزشمند است، این موضوع ساده ای نیست و باید نام شهدای تاسوعا بر روی کوچه ها و یا میادین شهر قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه باید از نام شهید شوشتری که خدمات ارزنده‌ای به این استان کرد در نامگذاری شهری استفاده کنیم تاکید کرد: همانطور که در شهرهای بزرگ اگر نام کوچه ای بر فرض مثال بهار یک است می‌توان در پایین آن تابلوی کوچه شهید گذاشت که بسیار ارزنده ولازم الاجراست.
رئیس بنیاد شهید چابهار نیز با گلایه به گذشت هشت سال از بمبگذاری در تاسوعای حسینی و شهادت تعدادی از همشهریان به خبرنگار ما گفت: به جز نامگذاری دو شهید بر روی کوچه ها و یک خیابان شهدای شهرستانی اقدامی در این خصوص به وسیله شهرداری انجام نشده است و این بی توجهی بزرگترین خیانت فرهنگی در عرصه ایثار و شهادت به شمار می آید.
علی داور نیا با اشاره به اینکه تنها دو کوچه چابهار به نام شهید انت و ملک زاده نامگذاری شده است افزود: شهید عظیم بلوچی سال ۷۵ شهید شده است و چابهاری بوده ولی چرا هیچ نامی از وی در این شهر وجود ندارد و تابلوی کوچه شهید ملک زاده که در کنار حوزه علمیه اهلسنت قرار دارد هفته قبل از جای کنده شده و تاکنون نصب نشده است.
وی نامگذاری محله و خیابان را به نام شهدا زنده نگه داشتن نام  شهدا دانست و خاطرنشان کرد: شهیدکریمداد جدگال سال ۵۹ شهید شده است و هیچ نامگذاری به نام ایشان انجام نشده است یا شهید پرندر سال ۶۰ به شهادت رسیده که جزو همین شهرستان می باشند ولی هیچ قسمتی از شهر آنچنان که لایق و درخور شهدای تاسوعا و دفاع مقدس بوده نامگذاری نشده است و اگر در گذشته قصد و غرضی در کار بوده ما از این حق خود از متولی امر گذشت نخواهیم کرد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 452254
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *