۰

به ثمر نشستن دومین مورد موفقیت آمیز از انجام روش پیشرفته IVF در زاهدان

به همت متخصصان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرکز درمان ناباروری مولودبیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان، دومین مورد موفقیت آمیز از انجام روش پیشرفته IVF به ثمر نشست .
به ثمر نشستن دومین مورد موفقیت آمیز از انجام روش پیشرفته IVF در زاهدان
به گزارش چهاربهاران، دکتر فرحناز فرزانه فوق تخصص درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این باره گفت: این بیمار 38 ساله تحت درمان های متعدد نازایی در خارج از این بیمارستان قرار گرفته بود و بیش از 10 سال سابقه نازائی ثانویه داشت .
وی ادامه داد: خوشبختانه با بهره گیری از تیم قوی و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته، در مرکز درمان ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان، جنین ایجاد و به بدن مادر منتقل شد .
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مراقبت های بارداری توسط مادر و همچنین مشاوره های تخصصی در مرکز درمان ناباروری به خوبی ارائه شد افزود: نوزاد با وزن 3 کیلو و 600 گرم پس از طی 39 هفته دوران جنینی سالم، امروز پا به عرصه حیات گذاشت .
وی همچنین به انجام روش های مختلف درمان ناباروری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به تیم کامل و حرفه ای شاغل در این مرکز، موارد بارداری موفقیت آمیز به نسبت تعداد افراد تحت درمان، قابل توجه است .
وی افزود: نخستین نوزادی که از طریق شیوه درمانی IUI در این بیمارستان متولد شده نیز هم اکنون هفت ماه سن دارد .
دکتر مجتبی اسلامی جنین شناس و متخصص تولید مثل مرکز ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان هم در این باره گفت: هر زوج مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری مولود، پس از تشکیل پرونده و انجام معاینه توسط فوق تخصص های مرکز و تشخیص علل ناباروری تحت درمان قرار می گیرند .
وی ادامه داد: در شیوه درمان IVF که از آذرماه سال گذشته در این مرکز راه اندازی شد سلول های جنسی خانم و آقا در آزمایشگاه آماده سازی شده و لقاح آزمایشگاهی انجام و سپس به بدن خانم طی یک عمل جراحی سرپایی منتقل می شود .
وی با اشاره به نوزاد تازه متولد شده از طریق این عمل درمانی تصریح کرد: خوشبختانه استفاده از این روش به عنوان یک روش ایمن جهت فرزند دار شدن، هم اکنون مورد اقبال و اعتماد خانواده های نابارور قرار گرفته است .
دکتر مرضیه قاسمی مسئول مرکز درمان ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان  نیز گفت: در حال حاضر بیش از 100 مادر وارد سیکل درمانی با روش IVF  شده اند که 30 مورد بارداری، مثبت و موفقیت آمیز بوده است .
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 2000 پرونده برای زوجین در این مرکز تشکیل شده است که از جزئی ترین تا تخصصی ترین درمان های ناباروری برای آنان در حال انجام است .

انتهای پیام
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب: 452251
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *