به ثمر نشستن دومین مورد موفقیت آمیز از انجام روش پیشرفته IVF در زاهدان

16 آبان 1397 ساعت 18:48

به همت متخصصان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرکز درمان ناباروری مولودبیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان، دومین مورد موفقیت آمیز از انجام روش پیشرفته IVF به ثمر نشست .


به گزارش چهاربهاران، دکتر فرحناز فرزانه فوق تخصص درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این باره گفت: این بیمار 38 ساله تحت درمان های متعدد نازایی در خارج از این بیمارستان قرار گرفته بود و بیش از 10 سال سابقه نازائی ثانویه داشت .
وی ادامه داد: خوشبختانه با بهره گیری از تیم قوی و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته، در مرکز درمان ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان، جنین ایجاد و به بدن مادر منتقل شد .
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مراقبت های بارداری توسط مادر و همچنین مشاوره های تخصصی در مرکز درمان ناباروری به خوبی ارائه شد افزود: نوزاد با وزن 3 کیلو و 600 گرم پس از طی 39 هفته دوران جنینی سالم، امروز پا به عرصه حیات گذاشت .
وی همچنین به انجام روش های مختلف درمان ناباروری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به تیم کامل و حرفه ای شاغل در این مرکز، موارد بارداری موفقیت آمیز به نسبت تعداد افراد تحت درمان، قابل توجه است .
وی افزود: نخستین نوزادی که از طریق شیوه درمانی IUI در این بیمارستان متولد شده نیز هم اکنون هفت ماه سن دارد .
دکتر مجتبی اسلامی جنین شناس و متخصص تولید مثل مرکز ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان هم در این باره گفت: هر زوج مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری مولود، پس از تشکیل پرونده و انجام معاینه توسط فوق تخصص های مرکز و تشخیص علل ناباروری تحت درمان قرار می گیرند .
وی ادامه داد: در شیوه درمان IVF که از آذرماه سال گذشته در این مرکز راه اندازی شد سلول های جنسی خانم و آقا در آزمایشگاه آماده سازی شده و لقاح آزمایشگاهی انجام و سپس به بدن خانم طی یک عمل جراحی سرپایی منتقل می شود .
وی با اشاره به نوزاد تازه متولد شده از طریق این عمل درمانی تصریح کرد: خوشبختانه استفاده از این روش به عنوان یک روش ایمن جهت فرزند دار شدن، هم اکنون مورد اقبال و اعتماد خانواده های نابارور قرار گرفته است .
دکتر مرضیه قاسمی مسئول مرکز درمان ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان  نیز گفت: در حال حاضر بیش از 100 مادر وارد سیکل درمانی با روش IVF  شده اند که 30 مورد بارداری، مثبت و موفقیت آمیز بوده است .
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 2000 پرونده برای زوجین در این مرکز تشکیل شده است که از جزئی ترین تا تخصصی ترین درمان های ناباروری برای آنان در حال انجام است .

انتهای پیام


کد مطلب: 452251

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452251/ثمر-نشستن-دومین-مورد-موفقیت-آمیز-انجام-روش-پیشرفته-ivf-زاهدان

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir