۰

برجام، ایران را از حمله نظامی نجات داد/ ناصری: باید با آل سعود یک رابطه سالم برقرار کنیم

یک جریان سیاسی خاص همواره با هراس‌افکنی و دروغ‌پراکنی به دنبال گروگان‌گیری اقتصاد ایران و سپس زمینه چینی برای تحمیل برجام‌های بعدی است.
برجام، ایران را از حمله نظامی نجات داد/ ناصری: باید با آل سعود یک رابطه سالم برقرار کنیم
به گزارش چهاربهاران دولتمردان و رسانه‌های اصلاح طلب به دفعات اعلام کرده بودند که با امضا و اجرای برجام تمامی تحریم‌های ضد ایرانی لغو خواهد شد و نه تعلیق.
تبلیغات گسترده دولت و رسانه‌های اصلاح طلب درخصوص نتایج «فتح الفتوح برجام»! باعث شد تا عده‌ای از مردم در تابستان ۹۴ در خیابانها به جشن و پایکوبی پرداخته و در یک دست اسکناس یک دلاری و در دست دیگر اسکناس ۵۰۰ و ۱۰۰۰ تومانی را بگیرند با این امید که با برجام به دلار ۱۰۰۰ تومانی خواهیم رسید.
مقامات دولتی اعلام کردند که با برجام مشکل رکود، گرانی و بیکاری رفع خواهد شد و سرمایه خارجی به کشور سرازیر شده و برای عموم مردم گشایش اقتصادی حاصل خواهد شد.
اما با برجام، دلار ۳۳۰۰ تومانی تا مرز ۱۹ هزارتومان نیز افزایش پیدا کرد. افزایش ۷۲ درصدی قیمت مسکن، افزایش سرسام آور قیمت خودرو و سکه و موبایل و لوازم خانگی و...همگی از نتایج برجام در معیشت مردم بود.
با این حساب، رسانه‌های اصلاح طلب و برخی دولتمردان به دستاوردسازی و اعلام دستاوردهای موهوم روی آوردند. دورشدن سایه جنگ به واسطه برجام نیز از جمله این دستاوردهای دروغین است.
آنچه که ایران را از حمله نظامی نجات داد، قدرت دفاعی و اقتدار ملی و ایثار مدافعان حرم و غیرت حافظان امینت کشور بوده است.
** ناصری: باید با آل سعود یک رابطه سالم برقرار کنیم
«عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه همدلی در پاسخ به این سؤال که «روابط ما در سطح منطقه و حل مشکلات با سعودی‌ها تا چه اندازه می‌تواند مفید باشد؟» گفت:
«اصل کلان حاکمیت باید این باشد که مانند دوران اصلاحات روابطی سالم با این کشور برقرار شود و با توجه به تضعیف جایگاه «بن‌سلمان» که دیدگاهی ضد ایرانی دارد بهترین فرصت فراهم شده تا این روابط ترمیم شود».

عزت در دیپلماسی و احترام به پاسپورت ایرانی هیچ ارزشی برای طیف اصلاح طلب ندارد.
با کدام منطق می‌توان با آل سعود که تنها در ۲ مورد، فاجعه منا و کشتار زنان و کودکان بی گناه یمنی را در کارنامه سیاه خود دارد، رابطه سالم برقرار کرد؟!
آیا با پدرخوانده داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی می‌توان رابطه سالم برقرار کرد؟!
** توهم اصلاح‌طلبان درباره شکاف بین اروپا و آمریکا
روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت:
«تحریم‌های جدید سبب شد تا قطعنامه‌های شورای امنیت به سخره گرفته شود همچنین اتحادیه اروپا به عنوان شرکای اصلی امریکا و از امضاکنندگان برجام نیز در این اتفاق تحقیر شدند. کسی که اتحادیه اروپا را تحقیر کرد، دولت امریکا بود از این رو می‌توان اظهار داشت که فصل شکاف میان اروپا، نهادهای بین‌المللی و امریکا آغاز شده است».

طیفی که تا پیش از این معتقد بود که اروپا آقااجازه است، حالا مدعی است که اروپا مستقل شده است و شکافی عمیق میان اروپا و آمریکا ایجاد شده است!
این در حالی است که مقامات اروپایی به دفعات به همراهی و همصدایی با آمریکا تاکید کرده‌اند.
برای نمونه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه-مهر ۹۷- در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفت: «احاطه کردن ایران با یک سیاست الزام‌آور، همان چیزی است که من همواره بر آن تاکید دارم. برای من راهبرد با ایران بر چهار مبنا است؛ حفظ توافق هسته‌ای، توان مدیریت فعالیت هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۲۵ (پایان برجام)، کنترل فعالیت موشک‌های بالستیکی ایران و توان مقابله با نفوذ ایران در منطقه. من هیچ‌گاه دربرابر ایران ساده‌لوح و زودباور نبودم اختلاف نظر ما با آمریکا بر سر شیوه رفتاری ماست».
«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز-مهر ۹۷- گفت: «با آمریکا اهداف مشترکی را درقبال ایران دنبال می‌کنیم. ما فقط از نظر مسیرهایی که دنبال می‌کنیم با یکدیگر اختلاف داریم».
تابستان ۹۷، بعد از خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های اروپایی بدون توجه به تعهدات خود برای خروج از ایران صف کشیدند. در همین راستا شرکت‌های بدعهدی همچون پژو و توتال اعلام کردند که فعالیت‌های خود در ایران را تعلیق خواهند کرد. شرکت‌های ایرباس، زیمنس، اینژی، مرسک، دی زی بانک آلمان و چند شرکت دیگر نیز بیانیه‌های مشابهی صادر کردند
«عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه-تیرماه ۹۷- گفته بود: «اگر بنا باشد کشورهای اروپایی بخواهند بازی قبلی خود را ادامه دهند و این بار بگویند که به بهانه تحریم‌های آمریکا، شرکت‌ها و بانک‌هایمان با ایران تعامل نخواهد کرد و می‌ترسند تعامل کنند این عملاً از سوی ایرانی‌ها به‌عنوان یک بازی تلقی می‌شود؛ یعنی اروپایی‌ها می‌گویند که ما در برجام باقی خواهیم ماند، اما شرکت‌ها و بانک‌های ما نمی‌توانند با ایران تعامل کنند. این در واقع نشانه این است که اروپایی‌ها با آمریکایی‌ها دست‌شان در یک کاسه است و بدین‌ترتیب آمریکا نقش «پلیس‌بد» و اروپا نقش «پلیس خوب» را ایفا می‌کنند».
** واکنش شورای نگهبان به CFT باعث پریشانی روانی مردم شده است!
روزنامه ایران در یادداشتی به قلم «علیرضا رحیمی» از نمایندگان حاضر در «سلفی حقارت» نوشت:
«در کمال تعجب روز ۱۳ آبان همزمان با اعمال تحریم‌های اعلام شده توسط امریکا خبر رد مصوبه نیز توسط شورای نگهبان علنی می‌شود. این خبر در افکار عمومی به لحاظ روانی مکمل تحریم‌ها تلقی شده و تأثیر منفی بر بازار و نرخ ارز گذاشته و نیز باعث پریشانی روانی بیشتر مردم شده است».

متاسفانه این نماینده اصلاح طلب مجلس با بزک آمریکا، انگشت اتهام را به سمت شورای نگهبان نشانه رفته و اقدام تحسین‌برانگیز در برخورد با لایحه خسارت‌بار CFT را عامل نابسامانی اقتصادی و پریشانی روانی مردم جا زده است.
یک جریان سیاسی خاص همواره با هراس‌افکنی و دروغ‌پراکنی به دنبال گروگان‌گیری اقتصاد ایران و سپس زمینه چینی برای تحمیل برجام‌های بعدی است.
​انتهای پیام/
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 452246
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *