۰
رئیس اداره محیط زیست شهرستان چابهار:

دریای چابهار هیچگونه آلودگی زیست محیطی ندارد/ پایش آلودگی دریایی به صورت مکرر انجام می شود

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چابهار گفت: دریای عمان با پایش های مکرر متخصصان محیط زیست در طول سال کنترل می شود و تا این لحظه هیچ خطر دریایی برای خزندگان و جانداران دریایی مشاهده نشده است.
دریای چابهار هیچگونه آلودگی زیست محیطی ندارد/ پایش آلودگی دریایی به صورت مکرر انجام می شود
 اشرف علی حسینی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: در حال حاضر فصل تخم گذاری لاک پشت های دریایی در چابهار آغاز شده است بدین منظور مهاجرت این خزندگان دریایی به سواحل مکران در محدوده چابهار آغاز شده است.
وی با اشاره به پایش آلودگی دریا برای جلوگیری از خطرات مورد تهدید لاک پشت ها افزود: در چند روز گذشته نظارت و تحقیقات مورد نظر در خصوص آلودگی های مورد تهدید انسانی و موجودات دریایی به خصوص لاک پشت ها در سواحل هدف دار دریای چابهار صورت پذیرفت که تاکنون موردی برای تهدید مشاهده نشده است.
وی با اشاره به کنترل گشت دریایی ادامه داد: محافظان دریایی اداره محیط زیست برای محافظت و جلوگیری از ساخت و سازهای دریایی توسط عامل انسانی گشت هایی را ترتیب داده اند که به صورت برنامه ریزی شده، امنیت زیست محیطی دریا را تحت کنترل قرار داده اند.
رئیس اداره محیط زیست چابهار تاکید کرد: مار های دریایی و لاک پشت ها در فصل کنونی به دریای چابهار مهاجرت می کنند ولی برخلاف این خزندگان؛ پرندگان در نیمه دوم امسال به چابهار مهاجرت می کنند.
حسینی با اشاره به شروع فصل مونسون در چابهار تشریح کرد: فصل مونسون و بادهای موسمی در چابهار در حال آغاز شدن است و در طی این فصل علاوه بر افزایش ارتفاع امواج، هوای خنکتری را نسبت به هوای گرم این روزها شاهد خواهیم بود.
​وی با اشاره به بکر بودن ظرفیت های دریایی سواحل چابهار خاطرنشان کرد: ظرفیت های نامحدود چابهار چه به لحاظ زیست محیطی در خشکی و چه به لحاظ دریای ناشناخته است و می تواند گردشگری و صنعت توریسم پرسودی ایجاد کند.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 451581
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *