۰
رئیس محیط زیست چابهار؛

بیشترین فیتوپلانکتون در سواحل کچو بریس رؤیت می شود/ مهاجرت پرندگان دریایی سیبری به چابهار آغاز شد

رئیس محیط زیست چابهار گفت: فیتوپلانکتون ها که رنگ زیبای آبی رنگ را به سواحل چابهار می دهند بیشتر در سواحل که دارای منابع غنی علف دریایی و مرجان باشد رؤیت می شود.
بیشترین فیتوپلانکتون در سواحل کچو بریس رؤیت می شود/ مهاجرت پرندگان دریایی سیبری به چابهار آغاز شد
اشرف علی حسینی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل سرد شدن هوا در نقاط مختلف کشور پرندگان مهاجر دریایی از شرق کشور همچنین از عرض جغرافیایی دریایی سیبری به چابهار مهاجرت می کنند.
وی با اشاره به تهدیدات زیست محیطی در چابهار افزود: خشکسالی باعث شده تا بسیاری از تالاب ها و بندها خشک شود که منجر به کاهش ماندگاری پرندگان مهاجر در منطقه و تهدیدی برای محیط زیست تلقی می شود.
رئیس محیط زیست چابهار ادامه داد: تمساح پوزه کوتاه که نماد بومی استان نیز محسوب می شود جزو جانداران بومی چابهار می باشد همچنین سنجاب بلوچی، طوطی، مرغ مینا و حتی عقاب بومی چابهار جزو تنوعات زیست محیطی مختص چابهار مبه شمار می آید.
وی با اشاره به پایان فصل مونسون عنوان کرد: در حال حاضر هوای چابهار تا پایان سال بهترین مقصد گردشگری برای مردم کشور می باشد البته در صورتی که زیرساخت ها فراهم شود همچنین با آغاز طوفان های حاره ای در اقیانوس هند انتظار مواج شدن دریای عمان پیش بینی می شود.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: چابهار بهترین مقصد گردشگری در فصول پاییز و زمستان در کشور می باشد به طوری که هیچ سرمایی در منطقه وجود ندارد و بهاری ترین هوا را ۶ ماه آخر سال به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 452130
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *