۰

عدم نظارت بر قیمت عرضه مرغ در چابهار عاملی بر تورم

قیمت مرغ در چابهار بدون نظارت صحیح دستگاه های نظارتی به فروش می رسد در حالی که در ماه مبارک رمضان نباید دغدغه ی افزایش قیمت ها بر مردم روزه دار حاکم شود.
عدم نظارت بر قیمت عرضه مرغ در چابهار عاملی بر تورم
به گزارش چهاربهاران بعد از اینکه شعار سال به نام حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد می طلبد تا دستگاه های نظیر سازمان صنعت و معدن در خصوص قیمت عرضه مرغ در شهرستان ها اتکا و همت بیشتری به خرج دهند ولی در شهرستان چابهار چیزی خلاف این قضیه ثابت شده است.
با توجه به سرانه مصرف این ماده غذایی در ایران، حذف آن از برنامه غذایی تقریبا غیرممکن است اما با توجه به نوسانات زیاد قیمت در طول هفته‌های گذشته این تغییر قیمت روزانه موجب اعتراض مردم و حتی عده‌ای از مرغ‌فروشان شد.
​یکی از فروشندگان مرغ زنده سطح شهر چابهار در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: واسطه‌گرها و دلال‌ها هر قیمتی که بخواهندمرغ می‌فروشند و توجهی به نرخ مصوب ندارند که این مسئله تاثیر زیادی در قیمت ها دارد متاسفانه نبود بازرس هم یکی از معضلات است، اگر بازرسی باشد که به قیمت گذاری‌ها توجه کند دیگر کسی هر قیمتی که بخواهد نمی‌فروشد.
​عبدالحکیم جدگال افزود: مرغداری های شهرک صنعتی مرغ را کیلویی هفت هزار تومان به ما فروخته و هر کیلو مرغ گوشتی در سطح شهر به قیمت هشت هزار و 200 تومان به مردم فروخته می شود.
​رئیس جهاد کشاورزی چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: فروش مرغ گوشتی در شهرک صنعتی چابهار بایستی به میزان هر کیلو 6 هزار و 350 تومان به مشتری فروخته شود در غیر این صورت جرم محسوب می شود و نظارت بر قیمت ها بر عهده سازمان صنعت و معدن می باشد.
​غلامحسین بامبری در خصوص تامین مرغ در چابهار افزود: خوشبختانه هیچ کمبودی در سطح شهر وجود ندارد و مردم می توانند در هر زمان از ساعات شبانه روز برای خرید گوشت مصرفی مورد نیاز خود اقدام کنند.
وی در خصوص اهمیت گوشت سفید در سبد خانوار ادامه داد: با توجه به ارزش غذایی مرغ و ذائقه ایرانیان که در این سال‌ها تمایل زیادی به استفاده از این محصول نسبتا ارزان در ارتزاق خانواده داشته‌اند، باید با استفاده از نظرات کارشناسان، تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان تعادلی در مصرف و تولید ایجاد کرد.
​وی با اشاره به ارتباط قیمت مرغ با تورم و ارزش پولی کشور خاطرنشان کرد: البته نگاه دیگر به دولتمردان بر می‌گردد که با تقویت تولید داخلی و ایجاد شرایط مناسب برای کسانی که در عرصه همگام با اقتصاد مقاومتی تولید مرغ در ساختار کوچکتر انجام می‌دهند با ایجاد زمینه مناسب برای تولید و نظارت بر بازار عرضه، بستر مناسبی برای بهره‌گیری درست از این ظرفیت غذایی ایجاد شود.
​انتهای پیام


 
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 451566
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *