۰

اولین کاشت و برداشت کلزای استان در چابهار

مدیرجهاد کشاورزی چابهار گفت: برداشت دانه روغنی کلزا از سطح 50 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در عورکی آغاز شد و چابهار پیشگام کاشت و برداشت این دانه روعنی در سطح استان می باشد.
اولین کاشت و برداشت کلزای استان در چابهار
غلامحسین بامبری در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: هم اینک برداشت محصول دانه روغنی کلزا در چابهار به وسیله یک دستگاه کمباین در روستای عورکی آغاز شده که می توان گفت نخستین برداشت کلزا در سطح استان سیستان و بلوچستان و حتی کشور است.
وی با اشاره به فواید این طرخح افزود: برداشت کلزا تا اواسط فروردین سال آینده ادامه دارد و پیش بینی می شود بیش از 100 تن محصول برداشت شود، محصول برداشت شده کلزا با قیمت تضمینی از بهره بردار خریداری و به کارخانه های روغن کشی تحویل داده خواهد شد.
مدیرجهاد کشاورزی چابهار با بیان اینکه 30 نفر بطور مستقیم وغیر مستقیم در کار کاشت و برداشت کلزا مشغول می باشند ادامه داد: کشت بذر کلزا از اوایل آبان آغاز و کار برداشت نیز در نیمه دوم اسفند انجام می شود.
بامبری عنوان کرد: کشاورزان استقبال خوبی از کشت محصول کلزا دارند و پیش بینی می شود در سال زراعی آینده چهار تا پنج برابر سطح فعلی توسعه یابد.
وی در خصوص باغات شهرستان خاطرنشان کرد: شهرستان چابهار حدود 13 هزار هکتار زمین باغی و زراعی دارد که سالانه 374 هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف می شود.
انتهای پیام/ک
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب: 451315
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *