۰
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار:

بیش از 14 هزار نفر عضو تعاونی مرزنشینان چابهار می باشند/12 تعاونی برای توسعه و اشتغال مرزنشینان ثبت شرکت کرده اند

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 12شرکت تعاونی روستایی برای توسعه و اشتغال مرزنشینان این شهرستان ثبت شده است که افزایش این شرکت ها و ورود سرمایه گذاران رونق اقتصادی منطقه را در بر خواهد داشت.
بیش از 14 هزار نفر عضو تعاونی مرزنشینان چابهار می باشند/12 تعاونی برای توسعه و اشتغال مرزنشینان ثبت شرکت کرده اند
عبدالله امیریان در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: از مجموع 12 تعاونی ثبت شده 6 شرکت تعاونی مرزنشین فعال و بقیه غیر فعالند همچنین 14 هزار و 33 نفر عضو تعاونی های مرزنشین چابهار با بیش از پنج میلیارد و 754 هزار ریال سرمایه مشغول به کار می باشند.
وی نصف شدن سهمیه هر نفر از مرزنشینان، بالا بودن هزینه مالیاتی و مشکلات گمرکی را از جمله مهمترین مشکلات تعاونی های چابهار عنوان کرد و افزود: پیش از این تعاونی ها از عوارض معاف بودند ولی هم اینک 30 درصد باید عوارض پرداخت کنند که مشکلاتی را به وجود آورده است.
وی تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان، تشکیل تعاونی توسعه تعاون روستایی، ایجاد راهکار برای فعال کردن تعاونی های غیر فعال و تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان را از جمله برنامه های مهم اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی چابهار عنوان کرد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار دلایل غیر فعال بودن برخی تعاونی ها را کمبود نقدینگی و سرمایه، دریافت نکردن تسهیلات با سود معقول، اختلاف میان اعضا و نداشتن دانش و تخصص کافی برخی از مدیران شرکت های تعاونی عنوان کرد.
امیریان ادامه داد: بخش تعاون نیز می تواند در زمینه اقتصادی، اجتماعی و حتی از لحاظ سیاسی برای کشور تعیین کننده باشد بنابراین مشارکت مردمی و سرمایه گذاران داهلی در چنین بخش هایی در هر منطقه ای تاثیر گذار خواهد بود.
وی با اشاره به اصل قانون اساسی خاطرنشان کرد: جایگاه تعاون در اصل 43 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به صراحت بیان شده که با فعال سازی تعاونی ها تامین نیازهای اساسی نظیر مسکن، پوشاک، بهداشت، درمان، آموزش و پروش و امکانات لازم برای مردم به وجود خواهد آمد.
​انتهای پیام/ک
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 451023
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *