۰
معاون فرماندار کنارک:

بانوان سوزن دوز کنارکی جایگاه ویژه ای در کارآفرینی پیدا کرده اند

معاون فرماندار کنارک گفت: با توجه به توانمندی‌ها موجود در زمینه مشاغل خانگی و سوزن‌دوزی، بانوان کارآفرین شهرستان کنارک با ثبت شرکت تعاونی زمینه اشتغال تعداد زیادی را به صورت دائم فراهم می‌کنند.
بانوان سوزن دوز کنارکی جایگاه ویژه ای در کارآفرینی پیدا کرده اند
به گزارش چهاربهاران سپیده آبیل در جلسه طرح توانمندسازی و ایجاد مشاغل خانگی که با محوریت سوزن دوزی و ایجاد شرکت تعاونی با حمایت بنیاد برکت در فرمانداری کنارک برگزار شد اظهار کرد:  با آموزش های انجام شده در زمینه سوزن دوزی بانوان شهرستان توانایی راه‌اندازی طرح‌های بسیار خوبی را در این زمینه داشته و در نمایشگاه‌های شهرستانی شرکت و به عرضه محصولات و هنرهای دستی می‌پردازند.
وی با اشاره به حمایت مالی و تسهیلات به این قشر کارآفرین افزود: اگر بانوان بتوانند در زمینه طرح‌های سوزن دوزی فعالیت‌های خود را به صورت پیشرفته ارتقا دهند زمینه اشتغال افراد و زنان بیشتری در شهرستان به وجود می آید و انتظار می رود تا نهاد بنیاد برکت توانایی از بانوان در زمینه سوزن دوزی حمایت کند.
​معاون فرماندار کنارک ادامه داد: این نمونه طرح ها تاثیر شگرفی در زمینه اشتغال و به خصوص خود اشتغالی زنان بی سرپرست دارد باید زمینه های فروش تولیدات محلی که بازار بسیار خوبی در شهرهای بزرگ کشور دارد جایگاه خود را با تدبیر مسئولین شهرستانی و حامیان کار و اشتغال تولید داخلی پیدا کند.
​وی توجه توانمند سازی بانوان بی سرپرست و حتی بدسرپرست بومی را در زمینه ایجاد مشاغل خانگی مهم عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت های خوبی در زمینه ذخایر طبیعی از قبیل صید و صیادی در کنارک انجام شده است بر همین منوال باید از گزینه های فرهنگی شهرستان در زمینه های اشتغال زایی و درآمد زایی مردم بومی استفاده کرد.
​آبیل خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های بومی محلی منطقه در زمینه های مختلف اعم از سوزن دوزی و خود اشتغالی باعث رونق کسب وکار در میان قشر ضعیف جامعه خواهد شد.
​انتهای پیام/ک
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 450838
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *