معاون فرماندار کنارک:

بانوان سوزن دوز کنارکی جایگاه ویژه ای در کارآفرینی پیدا کرده اند

26 آذر 1396 ساعت 12:36

معاون فرماندار کنارک گفت: با توجه به توانمندی‌ها موجود در زمینه مشاغل خانگی و سوزن‌دوزی، بانوان کارآفرین شهرستان کنارک با ثبت شرکت تعاونی زمینه اشتغال تعداد زیادی را به صورت دائم فراهم می‌کنند.


به گزارش چهاربهاران سپیده آبیل در جلسه طرح توانمندسازی و ایجاد مشاغل خانگی که با محوریت سوزن دوزی و ایجاد شرکت تعاونی با حمایت بنیاد برکت در فرمانداری کنارک برگزار شد اظهار کرد:  با آموزش های انجام شده در زمینه سوزن دوزی بانوان شهرستان توانایی راه‌اندازی طرح‌های بسیار خوبی را در این زمینه داشته و در نمایشگاه‌های شهرستانی شرکت و به عرضه محصولات و هنرهای دستی می‌پردازند.
وی با اشاره به حمایت مالی و تسهیلات به این قشر کارآفرین افزود: اگر بانوان بتوانند در زمینه طرح‌های سوزن دوزی فعالیت‌های خود را به صورت پیشرفته ارتقا دهند زمینه اشتغال افراد و زنان بیشتری در شهرستان به وجود می آید و انتظار می رود تا نهاد بنیاد برکت توانایی از بانوان در زمینه سوزن دوزی حمایت کند.
​معاون فرماندار کنارک ادامه داد: این نمونه طرح ها تاثیر شگرفی در زمینه اشتغال و به خصوص خود اشتغالی زنان بی سرپرست دارد باید زمینه های فروش تولیدات محلی که بازار بسیار خوبی در شهرهای بزرگ کشور دارد جایگاه خود را با تدبیر مسئولین شهرستانی و حامیان کار و اشتغال تولید داخلی پیدا کند.
​وی توجه توانمند سازی بانوان بی سرپرست و حتی بدسرپرست بومی را در زمینه ایجاد مشاغل خانگی مهم عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت های خوبی در زمینه ذخایر طبیعی از قبیل صید و صیادی در کنارک انجام شده است بر همین منوال باید از گزینه های فرهنگی شهرستان در زمینه های اشتغال زایی و درآمد زایی مردم بومی استفاده کرد.
​آبیل خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های بومی محلی منطقه در زمینه های مختلف اعم از سوزن دوزی و خود اشتغالی باعث رونق کسب وکار در میان قشر ضعیف جامعه خواهد شد.
​انتهای پیام/ک


کد مطلب: 450838

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450838/بانوان-سوزن-دوز-کنارکی-جایگاه-ویژه-کارآفرینی-پیدا-کرده-اند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir