۰
در جلسه فرمانداری چابهار مطرح شد؛

چابهار قلب طرح توسعه سواحل مکران

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: در طرح توسعه سواحل مکران که به فرمان مقام معظم رهبری اجرایی خواهد شد چابهار به عنوان قلب این پروژه در مرکز امور قرار دارد که این مورد از موقعیت استراتژیک آن در منطقه نشات می گیرد.
چابهار قلب طرح توسعه سواحل مکران
به گزارش چهاربهاران ایوب درویشی در نشست با رئیس هیئت مدیره‌ بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فرمانداری چابهار اظهار کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب از سواحل مکران به عنوان گنجی نهان یاد کردند و طرح توسعه سواحل مکران را مطرح کرده‌اند بنابراین چابهار به عنوان قلب طرح توسعه سواحل مکران در نظر گرفته می شود.
وی با اشاره به افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی افزود: مزیت عمده چابهار توسعه خدمات بندری آن است که خوشبختانه توجه ویژه‌ای به آن شده و به همین لحاظ موقعیت استراتژیکی که دارد می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح از این پتانسیل و ظرفیت‌ها برای توسعه جنوب شرق کشور استفاده کرد.
فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: بنیاد برکت نیز با مشارکت در پروژه‌های اقتصادی در مناطق محروم شهرستان چابهار، توانمندسازی اقتصادی و معیشت مردم محروم این منطقه سرمایه‌گذاری را به شکل پایدار و مردم ‌محور تحقق بخشد.
درویشی بیان کرد: در کل شهرستان کارهای زیادی در حوزه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در حال انجام است اما تعاملاتی که امکان توسعه‌ اشتغال و استفاده همه ظرفیت‌ها از جمله جوامع محلی  را داشته باشد، به‌ طور کامل انجام نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های شیلاتی کشور است، تصریح کرد: بنیاد برکت نیز می‌تواند از این پتانسیل‌های بالقوه استفاده و چابهار را به عنوان یک قطب طراحی کند به طوری که از چابهار ملاحظه شده آهنگ پروژه توسعه جنوب شرق از چابهار آغاز می شود باید و تلاش کرد محرومیت‌های کنونی رفع شده تا مانع و آسیبی برای توسعه ملی ایجاد نشود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار خاطرنشان کرد: در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود، مشارکت جمعی را خواهیم داشت و آنچه که اخیراً در چابهار مورد توجه قرار گرفت، طرح پرورش ماهی در قفس با مشارکت بخش خصوصی و حمایت و کمک شیلات استان است همچنین این آمادگی وجود دارد تا با همکاری همه جانبه با بهره‌گیری از سرمایه‌های محلی برای توسعه و عمران شهرستان بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که پیش‌تر با بنیاد برکت به امضاء رسیده از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود.
رئیس هیئت مدیره‌ بنیاد برکت اظهار کرد: اعتبارات قابل‌ توجهی از سوی بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان تخصیص یافته و اقدامات متعددی از جمله انجام امور زیربنایی، مدرسه‌سازی، ساخت مسجد، مراکز فرهنگی و مراکز بهداشت و درمان نیز انجام شده است.
محمود عسکری آزاد با بیان این‌ که بسیاری از مردم از کیفی بودن پرورش شترمرغ در استان اطلاع ندارند افزود: باید فرآیند صحیح و بهره‌برداری خوب به جامعه شناسانده شود و مهمترین اصل در این راستا شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می باشد.
وی قرار گرفتن در فضای کسب‌ و کار را یک موفقیت بزرگ برشمرد و ادامه داد: باید تولیدکنندگان به‌ ویژه روستاییان را با این فضا آشنا کرد چرا که تعاملات با مردم حس جدیدی ایجاد می‌کند که توانمندی و تسلط بر کار را بیشتر می‌کند.
وی اذعان کرد: کارخانه‌ بهره‌برداری خرما در استان می تواند استانداردهای عرصه خرما برای کل کشور را تعیین و آنچه که به مردم عرضه می‌کند را افزایش دهد.
عسکری آزاد به تشریح طرح‌هایی که در حوزه اشتغال خانگی می‌تواند کسب‌ و کار ایجاد کند پرداخت و افزود: در این راستا نیز طرحی به نام آسمان اجرا میشود تا با سرمایه کم اشتغال ایجاد کند.
انتهای پیام/ک
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 450820
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *