۰
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان:

چابهار راه ارزانتری برای تجارت پاکستان نسبت به بندرعباس

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: تجارت از مسیر آبی و ترانزیتی چابهار بسیار ارزانتر از بندر شهید رجایی بندرعباس برای پاکستانی ها تمام می شود.
چابهار راه ارزانتری برای تجارت پاکستان نسبت به بندرعباس
به گزارش چهاربهاران، بهروز آقایی ظهر امروز طی نشستی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان با بیان اینکه برای توسعه دریایی کشور هیچ راهی جز بندر چابهار وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون ترانزیت کالا از بندر شهید بهشتی چابهار به نسبت بنادر پاکستان هزار دلار ارزانتر می باشد به همین نسبت ترانزیت از این بندر مبلغ یک و نیم میلیون تومان از بندر شهید رجایی ارزانتر تمام می شود.
وی مبنی بر اینکه هم اکنون هزینه دریافتی از کامیون های ترانزیتی از مبدا چابهار از سوی تجار بالا ارزیابی شده است، افزود: برای رفع این مشکل و کاهش هزینه زمان و هزینه حمل، مکاتباتی با سازمان های ذی ربط داخلی و طرف افغانستانی صورت گرفته تا طی آن برخی هزینه ها کاهش یابد.
آقایی با اشاره به اینکه هم‌ اکنون نیز در برخی هزینه ها تخفیفاتی اعمال شده استف عنوان کرد: هم اکنون طبق مذاکرات صورت گرفته هزینه حمل جاده ای تا ۴۰ دلار و در مابه التفاوت ۳۰ سنتی هزینه سوخت حدود ۱۰ سنت کاهش داشته است.
وی کاهش بیشتر هزینه ها تشریح کرد: باید نشست هایی برگزار شود تا ضمن کاهش هزینه ها فرآیندهای پرداخت نیز تسهیل و حمل و نقل کالا در بندر چابهار با سوددهی بیشتر ادامه یابد.
مدیر بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در پاسخ به پرسش دیگری در زمینه تعیین تکلیف اپراتوری بندر شهید بهشتی اذعان کرد: هدف این است تا در جهت جذب بار بیشتر طرف هندی اپراتوری بندر را عهده دار شود به همین دلیل قرارداد اپراتوری شرکت سینا فعلا ابلاغ نشده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر هندی ها اپراتوری را نپذیرند در آن صورت به شکل موقت و یکساله اپراتوری را برای بندر شهید بهشتی تعیین خواهیم شد.
انتهای پیام/ک
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 450680
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *