۰
برای اولین بار صورت گرفت؛

پهلو گیری بزرگترین کشتی فله ای ذرت در بندر شهید بهشتی چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: کشتی بزرگی دارای بار فله ای ذرت از کشور برزیل در وزن 72 هزار تن برای واردات به کشور در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت و عملیات بارگیری آغاز شد.
پهلو گیری بزرگترین کشتی فله ای ذرت در بندر شهید بهشتی چابهار
بهروز آقایی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: محموله این کشتی برای واردات به کشور در بندر چابهار پهلوگرفته است و عملیات بارگیری به صورت مداوم تا تخلیه کامل بار کشتی ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از هشت و نیم میلیون تن کالا را دارد افزود: بندر چابهار در حال حاضر توانایی پهلوگیری کشتی بزرگ با بار بیش از 100 هزار تنی را نیز دارد که خود قدمی بزرگ در زمینه تجارت دریایی می باشد.
وی در خصوص پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما در این بندر تاکید کرد: اختصاص تخلیه 20 درصد از کالاهای اساسی کشور به بندر چابهار می تواند به توسعه و تکمیل زیرساخت های حمل و نقل و مشکلات پیش رو کمک کند.
آقایی با اشاره به تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان برای هموار شدن جاده های ارتباطی به بندر چابهار عنوان کرد: این پروژه می تواند تاثیر بسزایی در اشتغالزایی استان داشته باشد بدین منظور ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی برای کامیون های ترانزیتی از ضرورت های توسعه حمل و نقل این منطقه در تخلیه و بارگیری کشتی در بندر چابهار می باشد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: رونق بندر چابهار باعث رونق استان می شود از رستوران گرفته تا خرید و فروش مواد مایحتاج رانندگان نوعی درآمد زایی در صنعت حمل و نقل محسوب می شود گه همگی به فعالیت در بندر چابهار بر می گردد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: معاف شدن چابهار از تحریم قابل پیش بینی بوده است به طوری که افغانستان برای مبادلات با هند از نزدیکترین راه استفاده خواهد کرد و بندر چابهار نزدیکترین مسیر برای نقطه اتصال بین دو کشور مذکور می باشد.
​انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 452350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *