۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

برنامه ریزی برای تجارت دریایی تنها بندر اقیانوسی کشور فراتر از آب های خلیج فارس

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گفت: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به زودی تجارت دریایی خود را از بندر شهید بهشتی به مرزهای اقیانوسیه در خلیج فارس آغاز خواهد کرد.
برنامه ریزی برای تجارت دریایی تنها بندر اقیانوسی کشور فراتر از آب های خلیج فارس
به گزارش چهاربهاران، بهروز آقایی در نشستی مشترک با مدیر کل گمرک چابهار در خصوص سرعت بخشی امور دفتری صادرات و واردات کالا در چابهار اظهار کرد: با پیش بینی های انجام شده به زودی تجارت دریایی از چابهار به خارج از محدوده خلیج فارس گسترش خواهد یافت، با توجه به جایگاه منحصر به فرد و موقعیت استراتژیک بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری در دسترسی به آبهای اقیانوسی و همچنین قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیتی و ترانشیپی توجه بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این نقطه تجاری معطوف شده است که اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک را مجبور به آمادگی لازم در جهت خدمات دهی منسجم تر می کند.
وی با اشاره به سرعت بخشی در امور اداری افزود: هر چه در فعالیت های زیر ساختی و روند تکمیل طرح و توسعه بنادر تعلل ایجاد شود چابهار به صورت کمی از گردونه رقابت با همسایگان خارج می شود.
آقایی عنوان کرد: ورود پارت های مختلف گندم ترانزیتی هندوستان به افغانستان از طریق بندر چابهار نقطه عطفی در ترافیک دریایی و جاده ای و رونق منطقه ای خواهد بود.
وی با اشاره به ظرفیت های ترانزیتی کشور خاطرنشان کرد: گمرک و بنادر مکمل یکدیگر می باشند و تعامل هر چه بیشتر این دو نهاد در چارچوب قانون امری سازنده در جهت تسریع ورود و خروج کالا و جذب بازرگانان و سرمایه گذاران خواهد بود.
مدیر کل گمرک چابهار در ادامه این جلسه اذعان کرد: اداره کل گمرک جنوب استان بیش از پیش آمادگی خدمات دهی با سرعت بیشتر را در فرآیند ورود و خروج کالا از بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی به وسیله اتوماسیون و سیستم نوین جامع گمرکی کل کشور دارد.
کریمی عنوان کرد: گمرک و بندر یک قلب تپنده در فعالیت های مربوط به بار و کالا می باشند که وجود هرکدام از این دو نهاد در چرخه تجارت کالا مهم و با اهمیت تلقی می شود.
وی با اشاره به نصب دوربین های پلاک خوان در گیت های خروج کامیونها در بندر شهید کلانتری چابهار عنوان کرد: این امر سرعت ثبت اطلاعات مربوط به پلاک خودروهای ترانزیتی را افزایش داده و خروج سریعتر کامیون ها را میسر می کند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 450515
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *